PROJECTE PINBALL
Institut Marina - La Llagosta
ESO 2n Cicle
a8043656@xtec.cat
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
A quins videojocs jugaven els teus pares?
Propòsit del projecte
Desenvolupar de manera transversal, amb les matèries de Tecnologia i Digitalització i Educació Plàstica, Visual i Audiovisual, una proposta que integri coneixements i habilitats relacionades amb el procés tecnològic, el dibuix tècnic, el disseny i la construcció d’un producte tecnològic, l’ús d’eines a l’aula de tecnologia, els materials, el disseny 3D i la programació en blocs. Per aconseguir-ho, es planteja el repte de construir un pinball i programar-lo perquè es pugui moure utilitzant la placa electrònica micro:bit i l’entorn de programació MakeCode.
Descripció del projecte i de l’obra
Mitjançant aquesta proposta encoratgem als nostres alumnes a ser capaços de dissenyar i crear un maquinari PINBALL. En primer lloc, han de fer una recerca amb la seva família al voltant de la seva relació amb els videojocs. Posteriorment, han de dissenyar un PINBALL per, posteriorment, fer una exposició oberta a totes les escoles del municipi al Parc Popular.
Creació d’obres o productes
Cada grup ha de dissenyar i elaborar un pinball. Aquest procés de creació queda reflectit en un sites com un diari d’aprenentatge.


Col·laboradors externs
-Ajuntament de la Llagosta: possibilita tenir accés al Parc Popular per poder fer l'exposició, proporciona tanques i taules per la seva organització i fa promoció de l'Exposició als seus canals de difusió, ja que és una activitat oberta al municipi.
-Escoles de primària del municipi: organitzen una sortida de l'alumnat de cicle mitjà perquè puguin conèixer i jugar als pinballs que han creat l'alumnat de 3r ESO de l'institut.
Preguntes connectores
-Com ha evolucionat el món els videojocs des dels inicis de les màquines recreatives fins a l’actualitat?
-Series capaç de dissenyar i crear un pinball?
-Com podem muntar i promocionar una exposició de pinballs al municipi per les escoles de primària?
Objectius d’Aprenentatge
-Comprendre el funcionament del joc de pinball i la seva història.
-Identificar les fases del procés tecnològic en un projecte concret.
-Entendre l’aportació de valor de la impressió 3D i la programació en la maqueta
d’un projecte.
-Reconèixer el procés de creació d’una peça des del disseny fins a la modelització.
-Desenvolupar models 3D de forma algorítmica amb l’eina Tinkercad Codeblocks.
-Programar amb la placa micro:bit i l’entorn MakeCode un joc de Pinball.
-Desenvolupar el disseny i la construcció d’una maqueta.
-Muntar pas a pas la maqueta d’un pinball amb diferents eines i operacions en el
taller de tecnologia.
Reflexió
Segons les reflexions del nostre alumnat, aquest projecte els ha permès: -Conèixer un dels jocs als quals jugaven els nostres pares i avis. -Dissenyar el nostre propi PINBALL. -Programar peces 3D i crear-les amb la impressora 3D.