Projecte

L´aigua és vida?

Escola Baró de Viver - Barcelona

Primària 2n Cicle

https://escolabarodeviver.cat/

.

Descarrega PDF
Share
Etapa/Cicle
Primària 2n Cicle
Àmbits d’acció
Medi Ambient Tecnologia i Comunicació
Tecnologies Maker
Eines manuals
Durada
més de 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Es pot acabar l´aigua de la Terra? Què passaria si no tinguéssim l´aigua tan accessible? Com podem optimitzar els recursos hídrics a l´escola?

Propòsit del projecte

Prendre consciència de la situació de sequera que estem vivint actualment.
Provocar un canvi en la consciència de l'alumnat per optimitzar els recursos naturals en el seu dia a dia. reduint el malbaratament de l'aigua de la font per regar l'hort i les plantes del pati.

Descripció del projecte

Davant la sorpresa de que una de les fonts del pati no té aigua, l'alumnat comença a investigar sobre l´aigua, les seves propietats, els estats , fenòmens meteorològics que protagonitza...És en aquest punt, que, sensibilitzat per la situació de sequera actual, decideix fer un sistema de reg sostenible per recuperar l´aigua de la font i de la pluja i poder mantenir l´hort de l´escola. Arrel d´unes converses sorgeixen diferents propostes per dissenyar prototips que donin resposta al repte.

Creació d’obres o productes

S´han dissenyat diferents propostes per crear diferents prototips que donin resposta al repte: dipòsits d´aigua amb ampolles de plàstic i un reg automàtic amb les targetes microbit.

Col·laboradors externs

Experts de la fira Faig que ens van donar idees per acabar el projecte.

Preguntes connectores

Per què la font del pati no funciona? L'aigua, sempre és bona? D'on surt l'aigua? Què és l'aigua? Quina és la seva composició? Com podem fer arribar l'aigua a l'hort? Per què no hi ha aigua? Com podem reduir l'ús de l'aigua? Com podem aprofitar millor l'aigua?

Objectius d’Aprenentatge

- Identificar i analitzar les conseqüències de la falta d'aigua per a prendre consciència i fer-ne un ús responsable.
- Dissenyar i crear prototips o solucions digitals que resolguin la falta d'aigua per a aprofitar aquest recurs natural.

Reflexió

Els alumnes de 3r hem pogut observar una realitat i problemàtica què està present al nostre entorn. A partir de l´observació,l´anàlisi i el treball en equip hem dissenyat i construït diferents prototips de reg:per degoteig,per condensació,per capil·laritat per veure quins ens aniria millor.Ens ha motivat molt per dur a terme aquest projecte perquè, a més a més, d´aprendre la importància de l´aigua, construïm de manera directa a l´estalvi d´aigua de l´escola.Durant el procés d´aprenentatge hem anat comunicant lo