JOCS TISNER
Escola Ramon Muntaner - Peralada
Primària 3r Cicle
Neus Pujol. b7002740@xtec.cat
.


Pregunta essencial, repte o servei
Com podem aprendre la llengua catalana jugant?
Propòsit del projecte
Volem que l'alumnat a través de la creació de jocs de taula aprengui a tenir consciència del valor de la llengua catalana el treball en equip i el sentiment de pertinença a un grup .
Descripció del projecte i de l’obra
Ens volem presentar al concurs Tisner, on s’han de crear jocs per a aprendre la llengua catalana i això ens motiva a realitzar aquest projecte a cinquè. Creem diferents tipologies de jocs per treballar i aprendre diferents aspectes de la llengua catalana. Utilitzem màquines del Faiglab per a poder fabricar alguns components dels jocs.
Creació d’obres o productes
Han creat el material que han necessitat per a fer el joc amb el Canva les targetes, la Impresora 3d per fer fitxes i caixes per posar els jocs amb la talladora làser.

Col·laboradors externs
Famílies que col·laboren en jugar i aprendre jugant.
Preguntes connectores
- Què volem aprendre jugant?
- Quin model/tipus de joc volem?
- Què necesitem per crear el joc?
- Com sabem si el joc està ben plantejat?
- Com podem ajudar a la comunitat a aprendre català amb els nostres jocs?
Objectius d’Aprenentatge
-Produir textos amb una planificació prèvia per saber redactar de manera coherent i estructurada un text adaptat a la finalitat del mateix.
- Realitzar una cerca d'informació curosa.
- Afavorir la lectura de textos de diferent tipologia.
- Usar la creativitat artística per dissenyar jocs lingüístics que afavoreixin l'ús de la llengua.
- Identificar els aspectes lingüístics que s'estan treballant i reproduir-los en l'ús habitual de la llengua en l'àmbit oral i escrit.
- Usar la riquesa ligüística per fer un ús respectuós que afavoreixi el diàleg davant qualsevol situació on calgui el diàleg i la resolució pacífica.
- Fer un bon ús dels recursos digitals i tecnològics que aportin riquesa a l'expressió de coneixements i emocions.
Reflexió
Durant aquest projecte l’alumnat ha hagut d’estar atent a les normes de la llengua catalana i això ha fet possible una millor interiorització. L’alumnat ha hagut de pensar, dissenyar i crear un joc que es pogués entendre i jugar. S’ha promogut el treball en equip, la polidesa i el consens.