Projecte

III Olimpíades inclusives La Sínia

Institut La Sínia - Parets del Vallès

ESO 1r Cicle

https://agora.xtec.cat/inslasinia/

.

Col.laboradors

Share
Etapa/Cicle
ESO 1r Cicle
Àmbits d’acció
Drets humans i equitat
Tecnologies Maker
Tall làser
Durada
entre 25 i 35 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Com podem organitzar uns Jocs Olímpics inclusius per a tot l’alumnat de l’institut?

Propòsit del projecte

Què l'alumnat valori la diversitat com un fet enriquidor a partir de l'organització d'uns Jocs Olímpics inclusius per tal de conscienciar tota la comunitat educativa sobre la importància dels valors en l’esport.

Descripció del projecte i de l’obra

A partir de la pregunta inicial del repte, l’alumnat de 1r d’ESO fa una anàlisi històrica dels orígens dels Jocs Olímpics a l’antiga Grècia i els comparen amb els Jocs Olímpics moderns. Això els permet recuperar idees de les competicions antigues i fusionar-les amb els reptes de la nostra societat actual: inclusió, feminisme i respecte. El fet de ser els responsables de l'organització d’aquests Jocs els empodera i aconsegueixen, per una banda, fer un bon treball en equip, destreses d’organització i creativitat i per altra banda, millorar les habilitats socials i comunicatives.

Creació d’obres o productes

Organització de diferents proves esportives a partir de comissions de treball. Creació d’infografies explicatives de cada prova, polseres d’obsequi, peveter i torxa, diplomes i vídeo-reportatge de l’acte. Produir una coreografia grupal per als actes d’inauguració i clausura.

Col·laboradors externs

Cessió del camp de futbol municipal de Parets del Vallès.
Xarxes socials de l’Ajuntament de Parets del Vallès.

Preguntes connectores

Què és l’esport inclusiu?
Quin tipus de proves es poden proposar per a les Olimpíades?
Com ens organitzarem per crear-les?
De quines parts es compon uns Jocs Olímpics?
Com podem implicar a tota la comunitat educativa?

Objectius d’Aprenentatge

Reconèixer les semblances i les diferències entre els jocs antics i els jocs moderns.
Identificar quines característiques ha de tenir un joc per a ser inclusiu.
Col·laborar activament en les diferents comissions de treball.
Seleccionar el material més convenient per a cada prova.
Elaborar de manera creativa i efectiva els materials necessaris per als actes d’inauguració i clausura.

Reflexió

L’alumnat ha tingut una bona experiència amb aquest projecte. Han viatjat a l’antiga Grècia per descobrir els orígens dels Jocs Olímpics i, amb mirada crítica, els han reinventat per adaptar-los als valors del món actual. Amb creativitat, compromís i treball en equip, han dissenyat uns jocs que celebren la inclusió, el respecte i la igualtat. Han après a organitzar-se, comunicar-se i col·laborar, creixent no només com a estudiants, sinó també com a persones. Estem molt orgulloses de la seva implicació i il·lusió.