Ens cuidem per estar sans
Escola Puig Cavaller - Gandesa
Primària 2n Cicle
Escola Puig Cavaller (Carme O i Montse) e3001231@xtec.cat
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
Com ens cuidem per estar sans i sanes?
Propòsit del projecte
Conèixer com funciona el nostre cos i com es relaciona amb els altres i l’ecosistema on vivim, detallant que necessita per viure de manera saludable, per a que creein materials o recursos per ajudar als malalts i prenguin consciència de com cuidar el propi cos.
Descripció del projecte i de l’obra
Analitzant la malaltia que es treballa a la Marató de TV3 ens ha permès conèixer el nostre sistema respiratori i vetllar per la seva salut. La investigació de les diferents malalties respiratòries ens va fer descobrir que molts infants es sotmeten a proves diagnòstiques que els provoquen pors i nervis. Per aquest motiu confeccionat contes i regals per minimitzar la part emocional que pateixen davant una prova diagnòstica. D’aquesta manera contribuïm a humanitzar unes proves mèdiques a la vegada que coneixem el nostre cos.
Creació d’obres o productes
Hem treballat diferents obres o productes com ara cartes o escrits. Un dels productes més significatiu pels infants ha estat la creació del conte per poder humanitzar la realització de proves mèdiques i la producció de clauers i punts de llibre per regalar. Aquests materials els hem cedit als centres de salut propers per als infants que es sotmetin a proves mèdiques.

Col·laboradors externs
Experts del món de la salut, hem comptat amb l’ajuda de dues infermeres. Experta en la tècnica d’aquarel·la, hem realitzat un taller amb l’Àngels Cid per poder fer els clauers per regalar als infants que han de sotmetre’s a una determinada prova mèdica. Experta en audiovisual, hem realitzat un taller de Canva i de gravació per poder convertir el conte amb un recurs audiovisual. I centres hospitalaris que realitzen les proves mèdiques (Hospital comarcal de Móra d’Ebre, CAP de Gandesa)
Preguntes connectores
Què en sabem sobre la investigació mèdica?
Què vol dir respirar?
Què són les malalties respiratòries?
Com podem ajudar als infants que pateixen malalties respiratòries?
Com serà la nostra acció d’ajuda per aquests infants?
Com cuidarem el nostra aparell respiratori a partir d’ara?
Objectius d’Aprenentatge
-Identificar i localitzar les parts principals del sistema respiratori comprenent la seva funció al moment de respirar i establint relacions amb hàbits saludables.
-Conèixer les diferents malalties respiratòries per poder prendre consciència dels hàbits saludables.
- Crear consciència d’ajuda als infants que han de realitzar-se alguna prova mèdica diagnòstica d’una malaltia respiratòria.
- Produir un material d’ajuda pels infants que ho necessitin amb materials curosos amb el medi ambient.
- Identificar i promoure hàbits de vida saludables que contribueixin al bon funcionament del sistema respiratori mitjançant l’elaboració col·laborativa d’un decàleg.
Reflexió
“Veiem molt interessant i necessari que des de l’escola ens ajudin a humanitzar serveis ja que des dels centres sanitaris s’està treballant per millorar la qualitat de l’assistència” (Maria Lluïsa Sàez, supervisora de consultes de l’hospital comarcal de Móra d’Ebre) “Ajudar als xiquets i xiquetes que els han de fer una prova mèdica ens ha fet sentir bé” Aitana alumna de l’escola Puig Cavaller.