
Pregunta essencial, repte o servei
On anem a comprar?
Propòsit del projecte
L'objectiu principal del projecte és que l'alumnat conegui què és un mercat tradicional, les diferents parades que hi podem trobar i els aliments que s'hi venen. A més, es vol ampliar la seva visió sobre els llocs on es poden comprar productes, anant més enllà del supermercat i el centre comercial. També es busca enriquir el vocabulari relacionat amb el mercat i practicar les estructures lingüístiques pròpies de la compra i venda.
Descripció del projecte i de l’obra
L’alumnat ha participat en un projecte on ha après sobre els mercats tradicionals, identificant les diferents parades i els productes que s’hi venen. Mitjançant activitats lúdiques i manipulatives, s'ha treballat el vocabulari i les estructures lingüístiques necessàries per a la compra i venda. Finalment, han recreat un mercat a l’aula amb tres paradetes per jugar i posar en pràctica els coneixements adquirits.
Creació d’obres o productes
Com a producte final, l’alumnat ha creat tres paradetes amb els seus productes per al racó de joc simbòlic de l’aula, una forneria, una peixateria i una fruiteria. Tot ha estat elaborat manualment: les parades, els aliments, els diners i els diàlegs per a la compra i venda. Un cop muntat el mercat a l’aula, els infants han jugat al joc simbòlic representant els diferents rols de compradors i venedors.

Preguntes connectores
-On anem a comprar?
-Sabeu què és un mercat?
-Què es ven a les parades que trobem al mercat?
-Anem a visitar el mercat?
-Creem la nostra pròpia parada del mercat?
-Què necessitem per muntar una parada?
-Com ho fem per comprar i vendre?
-Què podem fer amb la nostra paradeta?
Objectius d’Aprenentatge
-Interioritzar l’estructura lingüística que es dona (diàleg) quan anem a comprar.
-Classificar aliments segons la parada on es venen.
-Adquirir i ampliar vocabulari específic dels diferents aliments i parades.
-Elaborar de manera creativa els productes de les diferents parades mitjançant diferents tècniques plàstiques.
-Descobrir el mercat com a lloc on podem anar a comprar.
-Conèixer les diferents parades que podem trobar al mercat.
-Participar activament.
Reflexió
El fet de recrear un mercat dins l’aula ha permès als infants viure una experiència d’aprenentatge real i propera. Han après a través de la manipulació i el joc, cosa que facilita la comprensió i retenció dels coneixements adquirits. Mitjançant el joc simbòlic, l’alumnat ha pogut practicar nou vocabulari relacionat amb el mercat i utilitzar estructures lingüístiques bàsiques per interactuar en una situació real de compra i venda. Això ha afavorit la seva expressió oral i la confiança en l’ús del llenguatge.