Carmina Burana
Institut Salt del Duran - Mollerussa
ESO 1r Cicle
c5010310@xtec.cat
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
Com es vivia l’amor a l’edat mitjana?
Propòsit del projecte
A través de la cooperació i la presa de decisions conjunta, que l’alumnat creï un espectacle teatral-musical en el qual mostri diferents vessants de l’amor medieval.
Descripció del projecte i de l’obra
A tutoria, s’interpel·la l’alumnat sobre l’amor medieval i l’actual. A les diferents matèries s’adquireixen els sabers d’història, literatura i música medievals i electricitat (creació de torxes medievals). Aquests, s’apliquen a la creació del guió teatral, la interpretació musical del Carmina Burana i l’elaboració dels decorats. Finalment, organitzen i interpreten l’obra al teatre, amb entrada lliure i invitant a associacions comarcals. La representació finalitza amb la reflexió de l’alumnat sobre l’amor medieval, prèviament treballada a tutoria com a tancament del projecte.
Creació d’obres o productes
L’obra o producte final ha estat la creació d’un espectacle des de zero: guió, decorat, atrezzo, coreografia des del punt de vista de guionistes, coreògrafs, tècnics de so, de llum, etc i representar-lo al teatre l’Amistat de Mollerussa per a la població en general.

Col·laboradors externs
- Ajuntament de Mollerussa, regidoria de cultura, tècnic del teatre l'Amistat
- Historiador expert en l’època medieval
- Expert en teatre i/o dansa
Preguntes connectores
- Com tractaven l'amor les cançons de l'època medieval?
- Qui formava part de la societat medieval?
- Quina representació farem per exemplificar l'amor de l'època medieval al teatre l'Amistat?
Objectius d’Aprenentatge
- Comprendre l'ús de la poesia per a transmetre l'amor a l'època medieval en la representació teatral del Carmina Burana.
- Diferenciar els diferents estaments, la composició de la societat i la seva importància econòmica i plasmar-ho en el guió del teatre.
- Crear, organitzar i interpretar una producció artística per representar-la al públic.
- Comprendre el Carmina Burana a nivell musical i de text per crear una coreografia que tingui sentit amb l’obra.
- Identificar els components bàsics i comprendre el funcionament d’un circuit elèctric per aplicar-lo en situacions reals (torxes).
Reflexió
L’alumnat ha viscut de primera mà l’organització d’un espectacle des de zero, adoptant els diferents rols d’aquesta professió. Però també ha tingut moments per reflexionar sobre les semblances i diferències entre l’amor actual i el medieval, formant-se una opinió crítica.