
Pregunta essencial, repte o servei
Què podem construir perquè les rodes de les taules no es moguin i com ho hem de construir?
Propòsit del projecte
Que l’alumnat identifiqui necessitats i problemes del seu entorn per proposar solucions creatives i útils. Que dissenyi i construeixi un instrument funcional a partir de la planificació, l’observació i el treball col·laboratiu, tot incorporant coneixements de salut, geometria i tecnologia.
Descripció del projecte i de l’obra
Les nostres taules tenen rodes. Ara bé, les rodes no s’han cuidat bé i, tot i que tenen un mecanisme per aturar-les, les taules estaven en constant moviment. Per aquest motiu, a partir d’una detecció de necessitats, vam decidir construir un instrument per aturar les rodes. Com a conseqüència, va néixer la pregunta-repte. Per solucionar-la, vam partir de la postura corporal i de les conseqüències de no treballar tenint-la, per tal d’arribar a la construcció de l’instrument, tot passant per un treball de geometria (formes i cossos geomètrics).
Creació d’obres o productes
Els infants hem creat un producte inicial amb plastilina que s’adapti a les rodes de les taules per tal d’impedir que aquestes es llisquin i moguin la taula. Aquest producte inicial els vam escanejar amb l’escàner 3D i finalment vam imprimir el nostre atura-rodes amb la impressora 3D.


Col·laboradors externs
No s’ha comptat amb cap col·laboració externa a l’escola.
Preguntes connectores
-Com ens afecta que les taules es moguin?
-Com afecta la postura a la columna vertebral?
-Quina és la manera més saludable d’estar assegut/da i per què?
-Com són les rodes de les taules?
-Amb quin instrument podem aturar les rodes?
-Com fem el prototip i amb quins materials?
-Com passem del prototip a l’instrument real i quines màquines, utensilis i materials necessitem?
-Com es diu el nostre instrument?
-Qui pot beneficiar-se de l’atura-rodes?
Objectius d’Aprenentatge
-Identificar necessitats a l’aula i a l’escola per a solucionar-les.
-Comprendre la importància de mantenir una bona postura per al foment de la salut.
-Produir obres col·lectives a partir de la planificació per a resoldre el repte plantejat.
Reflexió
L’alumnat de 2n: “pensem que resoldre el repte ha estat molt profitós perquè hem fet un producte que ha solucionat una necessitat que teníem des de feia molt de temps. A més, ens ha agradat el procés perquè hem fet servir màquines com l’escàner i la impressora 3D.” L’alumnat de 2n: “Això ajudarà a tota l’escola a mantenir una bona postura a l’hora de treballar a la taula.”