Projecte

Tela!

Institut Escola Puig i Gairalt - L'Hospitalet del Llobregat

ESO 2n Cicle

a8076935@xtec.cat

.

Col.laboradors

Descarrega PDF
Share
Etapa/Cicle
ESO 2n Cicle
Àmbits d’acció
Medi Ambient Tecnologia i Comunicació
Tecnologies Maker
Plòter de tall Brodat Cosit Eines manuals
Durada
entre 25 i 35 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Com podem transformar els nostres hàbits de consum de roba per reduir la contaminació ambiental?

Propòsit del projecte

Conscienciar l’alumnat sobre l’impacte ambiental i social de la indústria tèxtil i fomentar un consum més responsable. A través de la creació de peces sostenibles, es promou la reflexió crítica, la creativitat i el compromís amb un futur més just i respectuós amb el medi.

Descripció del projecte

El projecte aborda la problemàtica de la moda ràpida i el seu impacte ambiental i social, com el consum excessiu de recursos, la contaminació i les condicions laborals precàries. A través del desafiament de repensar el consum tèxtil, promovem la consciència crítica de l'alumnat envers les injustícies socials i mediambientals. Aquest enfocament connecta amb les seves necessitats de creixement personal, fomentant la responsabilitat, la creativitat i la sostenibilitat. L’alumnat ha de reflexionar sobre els seus hàbits de consum, desenvolupar habilitats artesanals i adopti pràctiques més respectuo

Creació d’obres o productes

El producte final del projecte és una col·lecció de peces tèxtils sostenibles, creades per l'alumnat a partir de roba reutilitzada i materials naturals. Mitjançant tècniques com la costura a mà i a màquina, el tenyit amb tints naturals i la creació de boc'n rolls i llibretes folrades, els estudiants han transformat materials en desús en nous productes útils i creatius. Aquest procés ha fomentat la reflexió crítica sobre els hàbits de consum i ha promogut pràctiques més respectuoses amb el medi ambient i la societat. La col·lecció s'ha presentat en una desfilada oberta a la comunitat educativa,

Col·laboradors externs

- Educació ambiental de l'àrea metropolitana de Barcelona - Taller més que tela!
- Cercle Zero - Activitat crea el teu Boc'n Roll.

Preguntes connectores

Quins impactes ambientals i socials té la producció i el consum de roba en el món actual?
Com podem identificar i evitar el greenwashing en les marques de moda?
Quines alternatives sostenibles podem adoptar per reduir el nostre impacte en el consum de roba.
Com podem reutilitzar i transformar peces de roba per donar-los una nova vida?
Quin paper juguem com a consumidors en la promoció d'una moda més justa i sostenible?

Objectius d’Aprenentatge

Identificar els impactes ambientals i socials de la moda ràpida.
Analitzar el greenwashing per prendre decisions informades.
Aplicar tècniques de costura i reutilització de materials.
Col·laborar en projectes creatius per fomentar el treball en equip.

Reflexió

He après que la roba té una història i un impacte que abans no veia. Ara penso dues vegades abans de comprar. — Alumna de 4t d'ESO. Aquest projecte m'ha fet replantejar com ensenyem: l'alumnat ha connectat amb el món real i ha après fent. — Docent de tecnologia. Veure el meu fill cosint i parlant de drets humans m'ha emocionat. Ha estat una experiència transformadora per a tota la família. — Mare d'un alumne.