Projecte

Wünderkammer

Institut Escola el Morsell - Olivella

Contacte: a8077371@xtec.cat

Share
Etapa/Cicle
ESO 1r Cicle
Desafiaments
Medi Ambient
Tecnologies Maker
Eines manuals
Durada
més de 50 hores

Com seria la bèstia que representaria al Morsell?

Descripció del projecte i de l’obra

Es proposa als alumnes que creïn el seu propi "WünderKammer", que eren col·leccions d'objectes curiosos (éssers vius, minerals,...) que es van posar de moda entre els erudits l'Europa del Renaixement. Prèviament a la seva creació, els alumnes hauran de realitzar unes bastides on trobaran els continguts que els ajudaran a desenvolupar-lo. Aquest cop el Wünderkammer ha d'estar relacionat amb éssers vius i elements de l'entorn del Morsell. De tots els éssers vius que es plantegin, es triarà, per votacions, el més representatiu del Morsell i es construirà amb l’ajuda d’una artista artesana.

Reflexió

El projecte ha estat molt profitós pels alumnes perquè els ha permès estudiar amb profunditat l’ecosistema del seu entorn, representar-lo físicament i construir un espai per exposar-lo. A més, han pogut participar en el disseny i l'elaboració d’un element de bestiari representatiu del seu centre i sota la direcció d’una artista experta que els ha aportat nous coneixements i tècniques per la seva construcció.

Recursos i materials

Productes vinculats

Logo Escola

LogoSociComunitari

Propòsit del projecte

Crear una bèstia que representi l'entorn proper del centre, éssers vius, flora i cultura del proble, Olivella.

Col·laboradors externs

Ajuntament d'Olivella.

Preguntes connectores

P1.- Què és un wünderkammer? P2.- Com són els éssers vius del nostre entorn? P3.- Quin registre lingüístic hem d'utilitzar per descriure els éssers vius? P4.- Quins materials i tècniques podem utilitzar per construir el wündekammer i la bèstia del Morsell?

Objectius d’Aprenentatge

OA1.- Comprendre el significat de les paraules compostes en alemany i la seva aplicació a la vida real. OA2.- Conèixer i classificar els ésser vius, especialment els del nostre entorn. OA3.- Aprendre a redactar textos descriptius utilitzant llengüatge científic i connèixer diferents eines de representació gràfica. OA4.- Construir expositors per mostrar un producte i representar models d'èssers vius mitjançant diferents tècniques. OA5.- reballar cooperativament en la construcció a escala real d'un element de bestiari.