Projecte

L’era de la sequera

Escola Prat de la Riba - Reus

Contacte: bbaro@xtec.cat, afern9@xtec.cat, e3002211@xtec.cat

Share
Etapa/Cicle
Primària 3r Cicle
Desafiaments
Medi Ambient Tecnologia i Comunicació
Tecnologies Maker
Impressió 3D
Durada
entre 35 i 50 hores

Què podem fer nosaltres per reduir el consum d'aigua a l'escola?

Descripció del projecte i de l’obra

“L’era de la sequera” està emmarcat dins el projecte anual “IDEA: Impacte social, desenvolupament sostenible, educació i art” que promou que l’alumnat inventi objectes o accions que generin impacte en l’entorn. Després d’investigar molt sobre la sequera, ens van sorgir alguns dubtes: quanta aigua utilitzem durant un sol dia a l’escola? Tenim alguna idea per poder reduir aquest consum? Finalment, vam organitzar el dia de l’aigua per fer un càlcul real dels litres gastats i vam crear una “brida” amb la màquina 3D per reduir l’aigua que es gasta amb les aixetes automàtiques.

Reflexió

Hem pres consciència sobre la sequera i hem après a aplicar moltes de les eines que tenim a les nostres mans per combatre amb la problemàtica. Hem viscut tot el procés amb entusiasme i ha estat molt enriquidor poder dissenyar l’objecte, imprimir-lo, provar-lo a l’escola, valorar els resultats i veure realment l’impacte que ha generat la nostra idea.

Recursos i materials

Productes vinculats

Logo Escola

Propòsit del projecte

El projecte pretén que l'alumnat, després de prendre consciència de la problemàtica actual de la sequera i de com ens afecta directament a nosaltres, pensi idees per reduir el gran consum d'aigua que fem a l'escola. En definitiva, el projecte vol desenvolupar el sentit crític, la consciència ecosocial i la iniciativa emprenedora i creativa dels infants.

Preguntes connectores

Quin recorregut fa l'aigua per arribar a la nostra aixeta? On van les aigües residuals i per a què es fan servir? Com ens afecta l'estat actual de sequera? Quanta aigua gastem en un dia a l'escola? Com podem reduir el consum d'aigua?

Objectius d’Aprenentatge

Utilitzar dispositius i recursos digitals per organitzar i comunicar informació sobre les causes i efectes de la sequera a la resta del grup classe. Dissenyar un sistema de recollida de dades per calcular la quantitat d'aigua que consumim en un sol dia. Analitzar les dades recollides posteriorment per valorar possibles solucions per reduir-ne el consum. Elaborar i desenvolupar un producte final que solucioni el repte o necessitat fent un ús adequat del programa Tinkercad i de la màquina 3D.