Projecte

Vivim a Catalunya

Escola Bellavista Joan Camps i Giró - Les Franqueses del Vallès

Primària 3r Cicle

a8059780@xtec.cat

.

Share
Etapa/Cicle
Primària 3r Cicle
Àmbits d’acció
Tecnologia i Comunicació
Tecnologies Maker
Eines manuals
Durada
entre 25 i 35 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Què podem fer per donar a conèixer Catalunya a l'alumnat Erasmus?

Propòsit del projecte

Aprofitant que l'alumnat de cicle superior participa del projecte Erasmus ens proposem que l'alumnat conegui i descobreixi aspectes relacionats amb Catalunya i la seva cultura per poder comunicar-ho de manera creativa.

Descripció del projecte i de l’obra

L’escola participa en el projecte Erasmus. Enguany hi ha una mobilitat amb alumnat a Portugal. Arran d'aquesta oportunitat l’alumnat realitza una investigació sobre Catalunya, amb un doble objectiu: conèixer aspectes propis de la cultura catalana i poder compartir-los amb la comunitat educativa i l’escola de Portugal. L'alumnat finalment decideix crear un joc amb doble objectiu: participar en el concurs de jocs en llengua catalana Tísner i compartir-lo amb l'alumnat Erasmus. L'alumnat va guanyar el primer premi del concurs de jocs.

Creació d’obres o productes

Joc EscaCat

Preguntes connectores

Què és un ERASMUS?
Què vol dir compartir?
Què és i on se situa Catalunya?
Què vull compartir sobre Catalunya?
Com puc donar a conèixer Catalunya?
Què mostraries de la nostra escola (anglès)?

Objectius d’Aprenentatge

Valorar la llengua i la cultura catalana per a reafirmar la nostra pertinença a Catalunya.

Produir textos orals per a ser capaç d'exposar uns fets de manera oral.

Cercar, seleccionar i contrastar informació de diverses fonts per a realitzar una exposició final.

Actuar i interactuar en funció dels rols assignats en el grup de treball de manera cívica per el bon desenvolupament del projecte.

Reconèixer i gestionar les pròpies emocions per a una bona convivència en el desenvolupament del projecte.

Mostrar una actitud activa i curiosa per a adquirir nou coneixement.

Elaborar i desenvolupar un producte final per a donar resposta a la pregunta essencial del projecte.

Seguir les fases d'investigació per a donar resposta a la pregunta essencial del projecte.

Participar, col·laborar i contribuir activament en el desenvolupament del treball cooperatiu per a realitzar el producte final.

Reflexió

Valorem molt positivament el projecte, ja que ha permès a l’alumnat conèixer i descobrir diversos aspectes de Catalunya i la seva cultura. Mestres del Cicle Superior Ens ha agradat que hagi estat un projecte col·laboratiu. Hem pogut investigar segons els nostres interessos i ens fa molta il·lusió que els 10 representants del cicle puguin explicar el que hem après. Alumnat cicle superior