Projecte

Travessant l’espai

Institut Baix a Mar - Vilanova i la Geltrú

Contacte: rgrau225@xtec.cat, nsanch78@xtec.cat, mjaen@xtec.cat, flloren5@xtec.cat, agarrave@xtec.cat

Share
Etapa/Cicle
ESO 1r Cicle
Desafiaments
Tecnologia i Comunicació
Tecnologies Maker
Eines manuals
Durada
més de 50 hores

Som capaces de construir un coet que ens permeti arribar a Hipàcia K25?

Descripció del projecte i de l’obra

Hipàcia K25, el nou planeta descobert, sembla que podria tenir condicions per la vida! L’Escola Superior Orbital (ESO1) té com a missió llançar un coet per recollir dades per investigar-ho i com a aspirants a astronautes, ens hem de preparar per a aquesta missió! Per fer-ho necessitem conèixer com és el sistema solar, les condicions atmosfèriques del planeta, descobrir quins materials tindran les millors propietats, etc. Amb aquests coneixements dissenyarem i construirem un prototip de coet, recollirem dades dels llançaments i farem l’anàlisi estadística per fel llançament final cap a Hipàcia!

Reflexió

Amb aquest projecte hem après les característiques dels planetes, les UA i hem construït el sistema solar a escala de 10 m. Hem après les propietats dels materials, les característiques de l’atmosfera i una estació xulíssima de la superfície dels planetes! Ens ha agradat recollir els aprenentatges a la llibreta de treball i fer menys iPad. Ens agradaria proposar que hi hagués un fil conductor d’una fase a una altra. La part dels llançaments del coet és la que més ens ha agradat! Molt creatiu i emocionant!

Recursos i materials

Productes vinculats

Logo Escola

LogoSociComunitari

Propòsit del projecte

L'Escola Superior Orbital ESO1, es posa en contacte amb l'alumnat per explicar que s’ha descobert un nou planeta, Hipàcia K25, que pot tenir determinades condicions per a la vida i que té com a objectiu llançar un coet a Hipàcia. Nosaltrem farem el disseny i construcció del coet, però per fer-ho necessitem conèixer com és el sistema solar, quins materials tindran millors propietats per construir el coet i quines són les condicions atmosfèriques i les seves característiques. Amb el prototip es realitzarà un anàlisi estadístic de llançament i es farà el llançament final cap a Hipàcia k25!

Col·laboradors externs

Observatori Astronòmic del Garraf: Durant la realització de la primera fase, es realitza una sortida d’una nit a la casa de Colònies Can Grau on es realitza la visita a l’Observatori Astronòmic del Garraf, on es realitza una sessió al planetari, amb una petita xerrada d’orientació amb la carta celeste i l’observació a la cúpula de l’observatori per mirar amb el telescopi algún astre visible. L’endemà es realitza l’intinerari a peu pel Sistema Solar on es pot observar una rèplica de tots els planetes del Sistema Solar situats a escala real.

Preguntes connectores

On està Hipàcia K25? Com és el sistema solar? Com podem construir un sistema solar a escala? Com funcionen les escales? Com podem explicar què hem après sobre el sistema solar? Quin és el material òptim per construir un coet? Què fariau per comprovar si hi ha vida a Hipàcia? Podem dissenyar i construir un coet per arribar a Hipàcia? Com podem determinar que el coet arribi a Hipàcia? Com podem donar a conèixer el nostre projecte? Què hem après?

Objectius d’Aprenentatge

- Reconèixer i posicionar els cossos dins del Sistema Solar - Conèixer les característiques principals dels planetes del Sistema Solar - Realitzar canvis d’unitat de mesura i utilitzar la més adequada en cada cas - Realitzar ampliacions i reduccions utilitzant escales - Representar el Sistema Solar a escala amb diferents unitats de mesura - Identificar les propietats dels diferents materials - Relacionar les propietats dels diferents materials amb les seves aplicacions - Dissenyar objectes representant les vistes d’un objecte i acotar-los seguint les normes estandarditzades. - Reconèixer les propietats de l’aire i les característiques de l’atmosfera, així com la seva variació en funció de l'alçada - Interpretar gràfics estadístics i extreure’n conclusions - Calcular mesures estadístiques com mitjana, rang i desviació - Interpretar paràmetres estadístics i gràfics - Modelitzar situacions - Dissenyar i construir objectes seguint el pla de treball - Elaborar la memòria tècnica que recull el procés de disseny i construcció del coet - Elaborar un pòster científic