Projecte

Temps i Clima

Escola Esteve Carles - Lloret de Mar

Contacte: Alícia Ramos i Tomàs Ramírez

Share
Etapa/Cicle
Primària 3r Cicle
Desafiaments
Medi Ambient
Tecnologies Maker
Impressió 3D
Durada
entre 25 i 35 hores

Com és que a l’hivern no està plovent?

Descripció del projecte i de l’obra

A una sortida a l’entorn, l’alumnat s’adona que la riera de Lloret està seca. Llavors sorgeix la pregunta de “perquè no està plovent a l’hivern?”. A partir d’aquí va sorgir el repte de convertir-se en Guardes del clima. Es fan investigacions i finalment l’alumnat de 5è organitza una fira d’intercanvi a l’escola on donen una segona vida a objectes/materials diversos que tinguin a casa i no utilitzin, amb la idea d’estalviar aigua i conscienciar a la gent d’això mateix, ja que es farà un recompte dels litres d’aigua que es fan servir per a la creació de cadascun dels objectes exposats a la fira.

Reflexió

Amb aquest projecte hem de destacar l'aprenentatge que han fet els alumnes ja que ha fet que siguin conscients de la problemàtica de la sequera a nivell municipal i global. Aquest treball ha partit de la sensibilització de l'alumnat i s'ha pogut fer extrapolable a la resta del centre educatiu i la comunitat educativa amb la fira d'intercanvi on tots els alumnes han pogut participar. Gràcies a aquest fet la motivació intrínseca dels alumnes s'ha mantingut al llarg de tot el projecte.

Recursos i materials

Productes vinculats

Logo Escola

Propòsit del projecte

Prendre consciència de la problemàtica de la sequera a Lloret de Mar i el canvi climàtic a nivell mundial i buscar alternatives de consum per millorar la despesa d'aigua.

Col·laboradors externs

L'AMPA de l'escola va ser col·laboradora de la fira i així es va poder fer publicitat per augmentar el nombre de socis.

Preguntes connectores

Com afecta la sequera als ecosistemes locals i quines mesures es poden prendre per mitigar-ne els efectes? De quina manera el canvi climàtic està influint en la freqüència i la intensitat dels períodes de sequera? Com podríem col·laborar dins la comunitat educativa per conscienciar sobre la sequera?

Objectius d’Aprenentatge

Seleccionar i utilitzar de manera responsable i eficient dispositius i recursos digitals, per a cercar informació, comunicar-se i treballar col·laborativament en xarxa, per tal de crear continguts que reflecteixin les necessitats digitals del context del clima i el temps de sequera . Analitzar críticament les causes i les conseqüències de la intervenció humana a l'entorn, integraran els vessants social, econòmic, cultural, tecnològic i ambiental, per tal de promoure la capacitat d'afrontar problemes i aportar solucions responsables i sostenibles. Observar, detectar i comprendre canvis i continuïtats del medi natural, social i cultural, analitzaran relacions de causalitat, simultaneïtat i successió, per explicar i valorar les relacions entre diferents elements que permeten entendre el present i imaginar futurs possibles context del clima i la sequera.