Què podem fer per formar un bon equip?
Descripció del projecte i de l’obra
A la comunitat de menudes, degut a l’agrupament multinivell, ens sorgeix la necessitat de, cada curs escolar, donar la benvinguda a l’alumnat d’I3 que s’incorpora al grup i fer un comiat als infants d’I5 que marxen a primària. La convivència i les relacions ens obren les portes a enfortir els nostres vincles i fer créixer la nostra identitat grupal i individual, i així, afavorir l’autoestima i el sentiment de pertinença a la comunitat educativa. Obra: - Documentació de tot el procés (llibreta d'aula) - Crear una línia de moments a l’entrada de l’escola.
Reflexió
Alumna: M'ha agradat que els meus companys me diguessen coses boniques i ens fessin un comiat. Mestra: La coshesió del grup ens serveix per crèixer tant a nivell personal com a nivell de grup-classe fomentant un clima amable predisposat als aprenentatges.
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
Propòsit del projecte
Creació de vincle amb el grup, el docent, els espais i les rutines.
Col·laboradors externs
Famílies
Preguntes connectores
Som un equip? Qui són? Què hem de fer per a què els nous companys es sentin acollits? Com convivim? On habitem? Qui són els altres? El curs vinent, serem els mateixos?
Objectius d’Aprenentatge
- Decidir entre tot el grup classe un nom per a que ens identifiqui. - Respectar les aportacions dels companys i companyes, valorant-les de manera assertiva, per a una bona convivència. - Mostrar compromís i responsabilitat per elaborar el disseny de la porta respectant els acords i les normes (treball cooperatiu i col·laboratiu, torn de paraula). - Crear un disseny artístic col·lectiu, utilitzant diferents tècniques, per representar la pròpia identitat de grup. - Desenvolupar habilitats de cooperació, de respecte, per assolir els diferents reptes en petit o gran grup, per fer créixer el coneixement sobre la temàtica treballada. - Connectar amb la situació de l’alumnat nouvingut i tractar-los amb conseqüència. - Adaptar les pròpies idees tenint en compte la dinàmica creada dins el grup. - Identificar els altres grups de la comunitat de menudes, tot relacionant-se de manera respectuosa.