Serà perquè m’estimo?
Escola Sant Jordi - Vilanova i la Geltrú
Contacte: Escola Sant Jordi a8061041@xtec.cat
Realment som lliures? Les decisions que prenem respecten la nostra autenticitat o les prenem per agradar als altres?
Descripció del projecte i de l’obra
L'alumnat de sisè es situa com a productor d'una representació de teatre musical que ha de tractar el tema de la llibertat i del benestar emocional. L'equip docent implicat col·loca als infants davant d'aquest repte i plegats descriuen quines necessitats d'aprenentatge sorgeixen i quins objectius es poden tractar des de cada àrea d'aprenentatge. Un cop fet això, s'iniciael procés per assolir les competències necessàries per donar a resposta a les necessitats del producte final: una obra de teatre a principis del mes de maig davant de la comunitat educativa del centre.
Reflexió
És un projecte que transforma les persones participants. Hi ha un abans i un després a nivell personal i grupal: els infants es veuen capaços d'assolir un gran repte individual i a l'hora fomenta i es multiplica la cohesió grupal. Sempre descobreixes talents ocults en molts infants. Hem après a enfrontar-nos a les nostres vergonyes i les nostres pors. He sentit com el grup em donava suport i em feia sentir capaç.
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
LogoSociComunitari
Propòsit del projecte
Reflexionar sobre l'autenticitat de les nostres decisions i l'impacte que les persones del nostre entorn tenen sobre aquestes decisions.
Col·laboradors externs
Companyia de titelles l'Estaquirot Teatre Círcol Catòlic
Preguntes connectores
Som realment lliures? Què s'amaga darrer d'una obra de teatre? Que necessitem aprendre per poder representar una obra de teatre?
Objectius d’Aprenentatge
Educació Física: Enviar i rebre missatges corporals utilitzant les eines expressives del propi cos per a poder representar una obra teatral. Matemàtiques: Elaborar el pressupost de l'obra de teatre per a finançar el vitage de final de curs de tot l'alumnat de sisè. Matemàtiques: Dissenyar l'esbós del decorat teatral per a poder fabricar-lo. Llengua: Utilitzar els recursos relacionats amb la prosòdia (vocalització, projecció de la veu, ritme...) per tal de facilitar la comprensió de l'obra. Llengua: Comprendre el guió teatral per a poder-lo representar amb sentit. Plàstica: Dissenyar un cartell teatral utilitzant les eines tecnològiques per a fer difusió de l'espectacle. Valors: Implicar-se de forma valuosa en el projecte col·lectiu per a que garantir l'èxit de l'obra. Valors: Donar feedback útil, amable i específic als companys i companyes per fer-los sentir capaços.