Quines són les nostres característiques i les nostres necessitats per afrontar els canvis que suposen un salt d'etapa evolutiva i escolar?
Descripció del projecte i de l’obra
L'objectiu és aprofundir en els canvis que succeeixen a l'alumnat de sisè durant l’etapa de la pubertat, incloent canvis físics i emocionals. Es vol acompanyar a l'alumnat en la descoberta i coneixement de la diversitat afectiva sexual existent, a més de desenvolupar actituds de respecte cap aquesta diversitat. L'alumnat ha desenvolupat la seva creativitat i habilitats cooperatives en grups d’experts per a realitzar una presentació oral, amb suport de vídeo, el disseny d'uns tallers de diversitat sexual cap companys i companyes de cinquè i una reflexió final com a obres finals.
Reflexió
El professorat valora que l'experiència va ser molt gratificant en totes les etapes del projecte, el tema és tan proper per a ells i elles que la motivació és intrínseca. La tecnologia ens va acompanyar per crear unes càpsules del temps on quedessin recollides les seves vivències. Tots aquests sabers s'aprenen mitjançant el treball col·laboratiu i activitats vivencials, en format tallers i cercles de diàleg. Tot sempre des de la mirada restaurativa i comprensiva de les emocions i sentiments del nostre alumnat.
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
Preguntes connectores
"Quins són els principals òrgans reproductors masculins i femenins i quines funcions tenen?" "Com es produeixen les cèl·lules reproductores en el cos humà?" "Què passa a cada etapa del desenvolupament d'un embrió fins al naixement?" "Quines són les etapes principals de la vida humana i quines són les seves característiques?" "Quins tipus de diversitats hi ha en la societat i per què són importants?" "Com podem defensar perspectives diferents sobre la diversitat i fomentar el respecte?" "Què són els estereotips de gènere i sexualitat i com afecten la societat?
Objectius d’Aprenentatge
1- Entendre com funciona l’aparell reproductor masculí i femení per saber identificar i explicar les funcions i estructures dels òrgans reproductors amb la finalitat de conèixer els processos biològics essencials per la reproducció humana. 2-Aprendre com es forma un embrió/fetus/bebé des de la primera cèl·lula i descriure les etapes del desenvolupament embrionari i fetal amb la finalitat d'entendre el procés de la gestació humana des de la concepció fins al naixement. 3-Interpretar dibuixos i esquemes de l’aparell reproductor i analitzar i explicar la informació visual representada en esquemes amb la finalitat de millorar la comprensió de l'anatomia i fisiologia dels sistemes reproductors. 4-Capacitat per conèixer amb exactitud quines són les etapes de la vida humana, la seva classificació i descriure les característiques de cada etapa amb la finalitat d'entendre el cicle de vida humà i els canvis que es produeixen en cada fase. 5-Reflexionar, debatre i respectar totes les diversitats existents, per saber argumentar i defensar les diferents perspectives sobre diversitat amb la finalitat de construir una societat més tolerant i inclusiva. 6-Reflexionar i entendre com podem trencar els estereotips existents sabent identificar i desafiar els estereotips de gènere i sexualitat amb la finalitat de promoure la igualtat i la justícia social.