Projecte

Residus i acció!

Escola Bellavista Joan Camps i Giró - Les Franqueses del Vallès

Primària 3r Cicle

a8059780@xtec.cat

.

Share
Etapa/Cicle
Primària 3r Cicle
Desafiaments
Medi Ambient Salut i Benestar
Tecnologies Maker
Eines manuals Audiovisual
Durada
entre 35 i 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Quines accions podem realitzar per gestionar millor els residus del nostre entorn?

Propòsit del projecte

L’alumnat del cicle superior comença a ser agent actiu en la seva societat, tenint en compte això, en aquest projecte es vol fomentar una consciència ecològica, dotant-los d’eines i coneixements per gestionar millor els residus. A més, es busca que els infants siguin agents de canvi, portant aquests aprenentatges més enllà de l’aula i aplicant-los en la seva vida diària.

Descripció del projecte i de l’obra

El projecte "Residus i acció!" ha permès a l’alumnat conèixer de primera mà la gestió dels residus a través de la visita al Centre de Residus de Mataró. A més a més, han treballat per convertir-se en experts en reciclatge, posant èmfasi en la reducció i la reutilització de residus. Mitjançant diverses activitats pràctiques i reflexives, com ara l’anàlisi de dades dels residus generats a casa i a l’escola i el taller sobre els ODS, han après la importància de gestionar els residus de manera responsable i han proposat accions concretes per millorar la sostenibilitat del seu entorn.

Creació d’obres o productes

L’alumnat proposa accions per transferir els aprenentatges a altres membres de la comunitat educativa i l’entorn proper, tals com: obra de teatre, díptics, cartells, jocs, una cançó i un rap, vídeo divulgatiu entre d’altres.

Col·laboradors externs

En aquest projectes no hem comptat amb col·laboradors externs.

Preguntes connectores

- Què és un residu?
- Què passa amb els residus?
- Quins residus generem?
- Com es gestionen els residus en l'àmbit municipal?
- Com podem contribuir a conscienciar sobre l'impacte del reciclatge?

Objectius d’Aprenentatge

-Conèixer els diversos residus i identificar-ne les propietats per a poder-los classificar en el contenidor corresponent.
-Elaborar col·laborativament un glossari amb conceptes clau.
-Produir un text escrit de manera coherent i adequada a la situació comunicativa.
-Identificar, analitzar i representar les dades en un gràfic.
-Proposar accions de conservació per a adoptar hàbits de vida sostenible per contribuir a la conservació de la biodiversitat.

Reflexió

L’alumnat ha pres consciència de la importància de reduir i reutilitzar per minimitzar l’impacte ambiental, i vol aplicar aquests aprenentatges fora de l’escola, millorant el reciclatge i pràctiques sostenibles. Les docents destaquem que s’han implicat en buscar solucions i continuar aplicant mesures per reduir l’impacte ambiental, mostrant molt d’interès a seguir amb aquestes accions.

Recursos i materials

Productes vinculats