Projecte

Què podem fer amb les joguines… ?

Escola Sant Jordi - Vilanova i la Geltrú

Contacte: a8061041@xtec.cat

Share
Etapa/Cicle
Primària 1r Cicle
Desafiaments
Medi Ambient
Tecnologies Maker
En aquest projecte no hem utilitzat cap tecnologia maker.
Durada
més de 50 hores

Què podem fer amb les joguines que ja no juguem?

Descripció del projecte i de l’obra

La reflexió i l'anàlisi de dades sobre les joguines que ja no juga ( a nivell de classe i a nivell d'escola) és la base de partida d'aquest projecte. A partir d'aquí l'infant busca diferents solucions a la seva pregunta inicial, prenent decisions de què es pot fer. Un intercanvi de joguines i una donació a una associació és la resposta a la seva pregunta, fer-ho realitat és el gran repte que es té. Investigar, reflexionar, parlar, arribar a acords, treballar en equip, prendre decisions... és un gran treball per part de l'infant.

Reflexió

Algunes de les reflexions dels alumnes són: "He après a escriure més i millor" "He après a fer enquestes" "He après a no llençar les joguines a la brossa" "He après a compartir" "He après a respectar als altres" "He après que puc ajudar als altres" "He après que la joguina que jo ja no vull pot fer feliç als altres" "He après a no comprar joguines perquè si" Les famílies han valorat molt positivament el projecte . "He après a no demanar una joguina sense pensar si realment la utilitzaré"

Recursos i materials

Productes vinculats

Logo Escola

LogoSociComunitari

Propòsit del projecte

Adonar-se de la quantitat de joguines que tenen a casa i les que realment utilitzen per tal que puguin fer un consum responsable i sostenible. Reflexionar, parlar, escoltar-se, compartir... serà clau per a la realització del projecte.

Col·laboradors externs

JOGUINES SENSE FRONTERES

Preguntes connectores

Quantes joguines tinc amb les que ja no jugo? Què podem fer amb les joguines que ja no juguem? Què podem fer per donar joguines a infants que no tenen? Com podem fer un intercanvi de joguines? Fem l'intercanvi, com? Fem la donació, com?

Objectius d’Aprenentatge

Àrea de matemàtiques: realitzar sumes amb l'ajuda diferents materials manipulatius (policubs i base10) Àrea de llengua: interactuar oralment de manera adequada en les converses a l'aula, respectant el torn de paraula i fent una escolta activa. Àrea de llengua : aprendre les parts d'un correo electrònic i producció d'un amb una intenció concreta. Àrea de llengua: redactar correctament unes normes per al grup. Interactuar oralment de manera adequada en les converses a l'aula, respectant el torn de paraula i fent una escolta activa. Àrea de medi: fer conscient l'alumnat sobre el desenvolupament sostenible a partir de la seva realitat propera. Àrea de medi: buscar alternatives i conèixer associacions del nostre entorn propoar que ens ajudi a la gran fita del nostre projecte.