Petjada ecològica
Escola Consol Ferré - Amposta
Primària 2n Cicle
e3010773@xtec.cat
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
Com podem sortir a l'entorn i no deixar petjada?
Propòsit del projecte
Conscienciar de totes les situacions que podem trobar en una sortida.
Conèixer el nostre entorn proper.
Reflexionar sobre les accions que podem fer a l'entorn i que ajudaran a la millora d'aquest.
Dur a terme accions que ens porten a conscienciar a tota la comunitat.
Descripció del projecte i de l’obra
S'analitzaran els diferents impactes que es produeixen a la natura cada vegada que s’hi fa una sortida (residus, contaminació acústica i atmosfèrica, petjada física..) i també els que es provoquen en el propi cos, analitzant l’alimentació i l’estat físic. Obra: Guia metodològica sobre com podem respectar la natura quan organitzem una sortida, que prèviament anirà acompanyada per una exposició oral i física que expliqui la importància del reciclatge i de les nostres accions per a tenir cura del medi ambient.


Col·laboradors externs
Arabogues de La Sénia
Preguntes connectores
- Com és l'espai i quins recursos ens ofereix?
- Quina ruta seguirem?
- Quines opcions de desplaçament tenim?
- Quines són les nostres petjades a l'entorn?
- Com podem reduir el nombre de residus a les sortides?
- Estem preparades i preparats per dur a terme una sortida?
Objectius d’Aprenentatge
- Seleccionar la informació necessària per resoldre les preguntes investigadores realitzades en relació a la sortida.
- Revisar i analitzar la informació obtinguda per tal de donar resposta a les qüestions plantejades(ruta, ús de transport…).
-Observar i analitzar les necessitats de l’espai a visitar per tal d'establir accions i objectius concrets a desenvolupar.
- Dissenyar un producte final per a a contribuir a donar resposta a la problemàtica ecosocial detectada.
- Planificar activitats físiques prèvies a les sortides i dissenyar menús equilibrats per tal de conèixer opcions saludables per a les sortides escolars.
- Analitzar la intervenció humana a l’espai per a dissenyar propostes o activitats de millora o conservació.
- Aplicar els sabers matemàtics per resoldre les diferents situacions i activitats del projecte.
- Produir textos orals reflexius per tal de transmetre les informacions i els aprenentatges adquirits durant tot la realització del projecte.
- Adquirir el vocabulari bàsic en llengua anglesa per complementar i enriquir les activitats de treball i les investigacions realitzades.
- Utilitzar el vocabulari treballat per a expressar els conceptes de medi implicats en la sortida.
- Reconèixer accions que es poden dur a terme per tenir cura de l'entorn, i planificar com executar-les.
- Preparar exposicions per donar a conèixer el treball realitzat.
- Aplicar estratègies de treball cooperatiu per tal de dur a terme les tasques encomanades durant el projecte.
Reflexió
“M’agrada molt treballar en equip i aprendre a cuidar el planeta.” Alumne 4t. “He reflexionat que quan sortim a l’entorn, sense voler, fem molta brossa. Ara m’hi fixo més! Intento evitar fer residus i respectar l’entorn dels animals i les plantes.” Alumna 4t. “El menjar saludable no genera residus.” Alumne 4t. “Quan l’alumnat està engrescat, l’aprenentatge flueix! Les reflexions del grup ens han permès arribar a acords i iniciar accions que en han ajudat a millorar com a persones actives i crítiques”. Mestra 4t.
Recursos i materials
Productes vinculats