Com podem sortir a l'entorn i no deixar petjada?
Descripció del projecte i de l’obra
S'analitzaran els diferents impactes que es produeixen a la natura cada vegada que s’hi fa una sortida (residus, contaminació acústica i atmosfèrica, petjada física..) i també els que es provoquen en el propi cos, analitzant l’alimentació i l’estat físic. Obra: Guia metodològica sobre com podem respectar la natura quan organitzem una sortida, que prèviament anirà acompanyada per una exposició oral i física que expliqui la importància del reciclatge i de les nostres accions per a tenir cura del medi ambient.
Reflexió
“M’agrada molt treballar en equip i aprendre a cuidar el planeta.” Alumne 4t. “He reflexionat que quan sortim a l’entorn, sense voler, fem molta brossa. Ara m’hi fixo més! Intento evitar fer residus i respectar l’entorn dels animals i les plantes.” Alumna 4t. “El menjar saludable no genera residus.” Alumne 4t. “Quan l’alumnat està engrescat, l’aprenentatge flueix! Les reflexions del grup ens han permès arribar a acords i iniciar accions que en han ajudat a millorar com a persones actives i crítiques”. Mestra 4t.
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
LogoSociComunitari
Propòsit del projecte
Conscienciar de totes les situacions que podem trobar en una sortida. Conèixer el nostre entorn proper. Reflexionar sobre les accions que podem fer a l'entorn i que ajudaran a la millora d'aquest. Dur a terme accions que ens porten a conscienciar a tota la comunitat.
Col·laboradors externs
Arabogues de La Sénia
Preguntes connectores
- Com és l'espai i quins recursos ens ofereix? - Quina ruta seguirem? - Quines opcions de desplaçament tenim? - Quines són les nostres petjades a l'entorn? - Com podem reduir el nombre de residus a les sortides? - Estem preparades i preparats per dur a terme una sortida?
Objectius d’Aprenentatge
- Seleccionar la informació necessària per resoldre les preguntes investigadores realitzades en relació a la sortida. - Revisar i analitzar la informació obtinguda per tal de donar resposta a les qüestions plantejades(ruta, ús de transport…). -Observar i analitzar les necessitats de l’espai a visitar per tal d'establir accions i objectius concrets a desenvolupar. - Dissenyar un producte final per a a contribuir a donar resposta a la problemàtica ecosocial detectada. - Planificar activitats físiques prèvies a les sortides i dissenyar menús equilibrats per tal de conèixer opcions saludables per a les sortides escolars. - Analitzar la intervenció humana a l’espai per a dissenyar propostes o activitats de millora o conservació. - Aplicar els sabers matemàtics per resoldre les diferents situacions i activitats del projecte. - Produir textos orals reflexius per tal de transmetre les informacions i els aprenentatges adquirits durant tot la realització del projecte. - Adquirir el vocabulari bàsic en llengua anglesa per complementar i enriquir les activitats de treball i les investigacions realitzades. - Utilitzar el vocabulari treballat per a expressar els conceptes de medi implicats en la sortida. - Reconèixer accions que es poden dur a terme per tenir cura de l'entorn, i planificar com executar-les. - Preparar exposicions per donar a conèixer el treball realitzat. - Aplicar estratègies de treball cooperatiu per tal de dur a terme les tasques encomanades durant el projecte.