Projecte

Per què necessitem papallones?

Escola La Maquinista - Barcelona

Primària 1r Cicle

Esther Parull i Anna Duran

.

Col.laboradors

Descarrega PDF
Share
Etapa/Cicle
Primària 1r Cicle
Àmbits d’acció
Medi Ambient
Tecnologies Maker
Eines manuals
Durada
més de 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Com podem aconseguir que hi hagi papallones a l'escola?

Propòsit del projecte

Ens hem adonat que a la nostra escola no hi ha papallones i volem crear un papallonari perquè vinguin les papallones i, així, poder apropar els infants al món de les papallones i observar-ne les diferents fases de creixement de les papallones. També, ens permetrà observar les papallones a les flors i al vol, així com algunes erugues alimentant-se de les plantes de l’espai.

Descripció del projecte

Hem llegit el llibre de "Com tu" a l'aula i ens hem preguntat com fan pipi les papallones. Aleshores, hem volgut investigar-les i hem après la diferència entre un ésser viu i no viu. A més, hem descobert com neixen les papallones i, per tant, el seu cicle de vida des que són cucs fins que es converteixen en papallones. També, hem descobert les seves característiques i per què no hi ha papallones a l'hivern. Per últim, hem descobert per què són importants les papallones i què necessiten per poder viure i tenir-ne a l'escola. Hem plantat plantes a l'hort de l'escola per tenir papallones.

Creació d’obres o productes

Evidències: - Dibuix d'una papallona i les seves parts - Calendari de quan hi ha o no hi ha papallones. - Fulls de registre del cicle de les papallones. - Full de registre de l'ésser viu o no viu. - Representació al F-Art i a la Fira de la coreografia sobre el cicle de les papallones. - Llibre sobre les papallones. - Creació d'un papallonari

Col·laboradors externs

- Fàbrica de creació (projecte 360 amb l'artista resident Raquel Gualtero)

- GEDEN Grup D'estudi i Difusió de l'Entorn Natural

- Floristeria Iris

Preguntes connectores

- Què necessita un ésser viu per viure?

- Com neixen les papallones?

- Per què són importants les papallones?

- Per què no hi ha papallones a l'hivern?

- Fan pipi les papallones?

- Què podem fer a l'escola per tenir més papallones?

- Com són les papallones?

Objectius d’Aprenentatge

- Aprendre a fer-se bones preguntes i seguir el mètode científic

- Distingir quan un ésser és viu i quan no és viu

- Comprendre l'estructura i les canvis del cicle vital de les papallones

- Treballar el llenguatge artístic com a representació de les seves idees

- Millorar l'estructura (coherència i cohesió) d'una frase.

- Participar en processos creatius mitjançant la col·laboració amb entitats culturals de l'entorn proper.

- Identificar i iniciar-se en els hàbits de respecte cap al medi ambient.

- Crear idees per planificar tasques i cooperar amb altres i en equip.

- Participar activament en el treball en equip.

Reflexió

Hem adequat l'hort de l'escola perquè pugui ser un bon hàbitat per les papallones Tenim un grup d'alumnes molt conscienciat pel respecte cap al medi ambient i sobretot en la cura de les papallones perquè puguin ajudar-nos a obtenir fruits de la natura.