Projecte

Per què els tractors tallen l’AP7?

Institut Escola el Temple - Tortosa

ESO 1r Cicle

ietemple@xtec.cat

.

Share
Etapa/Cicle
ESO 1r Cicle
Desafiaments
Justícia Global
Tecnologies Maker
Tall làser Plòter de tall Impressió 3D Biomaterials Eines manuals Audiovisual Programació
Durada
més de 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Per què hi ha tractors que tallen l'AP7?

Propòsit del projecte

L’objectiu ha estat la comprensió dels principals problemes a què la pagesia s’afronta en el seu dia a dia i com ho podem vincular al nostre entorn per actuar en les nostres decisions del dia a dia en conseqüència.

Descripció del projecte i de l’obra

A partir de vivenciar les manifestacions dels pagesos tallant l'AP-7 l'alumnat es pregunta que està passant amb aquest sector. Es plantegen com poden ajudar per reivindicar i sobretot per conscienciar que és un problema que afecta a tota la societat. Partint d’aquest punt, hem comprès la importància d’una economia sostenible, quins són els productes de temporada i què implica no consumir productes de proximitat. Cada grup de treball ha proposat un producte: un joc de taula de conscienciació, un mercat amb productes de proximitat, un stopmotion per una campanya, ...

Col·laboradors externs

Unió de pagesos
Enllaç de l'Ebre

Preguntes connectores

I els afectats, què diuen? Entrevista a un agricultor
Why are farmers protesting?
Què trobaríem en un mercat d’Alexandria, Atenes, Roma o Tarraco?
I si mengem d’aquí què menjaríem?
Car o barat?

Objectius d’Aprenentatge

- Reconèixer diferents perspectives sobre qüestions globals específiques.
- Conèixer l’estructura i les característiques principals del text instructiu i escriure’n un a partir de models.
- Valorar la importància dels hàbits i producció sostenible.
- Recollir i organitzar dades en situacions contextualitzades.
- Aprendre i comparar les cultures mediterrànies de l’antiguitat amb l’actualitat per entendre com ha evolucionat el model econòmic i social.

Reflexió

"M'ha agradat molt poder entrevistar dos pagesos i poder veure de primera mà quines són les problemàtiques reals. Intentar donar solucions amb les diferents propostes que hem dut a terme." Alumne de 1r d'ESO "Comptar amb la col·laboració d'agents externs i poder treballar en conjunt en benefici d'un bé comú resulta molt edificant tant per als alumnes com per als docents”. Docent

Recursos i materials

Productes vinculats