Projecte

Per què els tractors tallen l’AP7?

Institut Escola el Temple - Tortosa

Contacte: ietemple@xtec.cat

Share
Etapa/Cicle
ESO 1r Cicle
Desafiaments
Justícia Global
Tecnologies Maker
Tall làser Plòter de tall Impressió 3D Biomaterials Eines manuals Audiovisual Programació
Durada
més de 50 hores

Per què hi ha tractors que tallen l'AP7?

Descripció del projecte i de l’obra

A partir de vivenciar les manifestacions dels pagesos tallant l'AP-7 l'alumnat es pregunta que està passant amb aquest sector. Es plantegen com poden ajudar per reivindicar i sobretot per conscienciar que és un problema que afecta a tota la societat. Partint d’aquest punt, hem comprès la importància d’una economia sostenible, quins són els productes de temporada i què implica no consumir productes de proximitat. Cada grup de treball ha proposat un producte: un joc de taula de conscienciació, un mercat amb productes de proximitat, un stopmotion per una campanya, ...

Reflexió

"M'ha agradat molt poder entrevistar dos pagesos i poder veure de primera mà quines són les problemàtiques reals. Intentar donar solucions amb les diferents propostes que hem dut a terme." Alumne de 1r d'ESO "Comptar amb la col·laboració d'agents externs i poder treballar en conjunt en benefici d'un bé comú resulta molt edificant tant per als alumnes com per als docents”. Docent

Recursos i materials

Productes vinculats

Logo Escola

Propòsit del projecte

L’objectiu ha estat la comprensió dels principals problemes a què la pagesia s’afronta en el seu dia a dia i com ho podem vincular al nostre entorn per actuar en les nostres decisions del dia a dia en conseqüència.

Col·laboradors externs

Unió de pagesos Enllaç de l'Ebre

Preguntes connectores

I els afectats, què diuen? Entrevista a un agricultor Why are farmers protesting? Què trobaríem en un mercat d’Alexandria, Atenes, Roma o Tarraco? I si mengem d’aquí què menjaríem? Car o barat?

Objectius d’Aprenentatge

- Reconèixer diferents perspectives sobre qüestions globals específiques. - Conèixer l’estructura i les característiques principals del text instructiu i escriure’n un a partir de models. - Valorar la importància dels hàbits i producció sostenible. - Recollir i organitzar dades en situacions contextualitzades. - Aprendre i comparar les cultures mediterrànies de l’antiguitat amb l’actualitat per entendre com ha evolucionat el model econòmic i social.