Projecte

PATIS ENTAULATS

Institut Roseta Mauri - Reus

ESO 1r Cicle

faig@iesrosetamauri.org

.

Share
Etapa/Cicle
ESO 1r Cicle
Àmbits d’acció
Salut i Benestar
Tecnologies Maker
Eines manuals
Durada
entre 35 i 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Com podem fer un pati diferent, tranquil i divertit?

Propòsit del projecte

Creació de diferents jocs de taula per tal d'augmentar l'estoc de jocs del centre.
Els jocs de taula estan creats des de zero per l'alumnat i inclouen la caixa amb el logo i el nom del joc, les peces i el contingut del joc (tauler, fitxes, dau...) i les instruccions en català.

Descripció del projecte i de l’obra

A l'institut Roseta Mauri fa anys que està en funcionament el projecte de Patis Esportius, on l'alumnat aprofita l'hora d'esbarjo per jugar a diversos esports (futbol, bàsquet, voleibol, tennis taula) amb el material esportiu proporcionat pel centre. Tot i així, hi ha una part de l'alumnat que no participa en aquesta proposta i que demana una alternativa més tranquil·la. Per donar resposta a aquesta necessitat va sorgir el projecte de Patis Entaulats, on l'alumnat de 2n d'ESO treballa en grups cooperatius en la creació d'un joc de taula per jugar-hi a l'estona d'esbarjo.

Col·laboradors externs

Xerrada del propietari de Teseracto, botiga de jocs de taula i de rol.

Preguntes connectores

1. A què juguem?
2. Ets capaç d'explicar un joc a un company?
3. Quines mecàniques de joc existeixen?
4. Com es dirà el vostre joc?
5. Com es juga al vostre joc?
6. Conté totes les peces necessàries?

Objectius d’Aprenentatge

-Analitzar diferents jocs de taula existents per crear coneixement i afavorir la creació d'idees pròpies.
-Produir textos orals multimodals per fer arribar al públic objectiu la creació de cada grup d'alumnes.
-Produir diferents tipus de textos escrits (instruccions dels jocs de taula, descripció, normes...) per crear un joc de taula eficaç.
-Aplicar conceptes d'estadística, probabilitat i d'estratègia en la creació dels jocs de taula per desenvolupar el coneixement matemàtic.

Reflexió

Els professors implicats en el desenvolupament del projecte (català i matemàtiques) considerem que l'alumnat coneix pocs jocs de taula i que aquest projecte és una oportunitat per endinsar-los en aquest món, promovent la llengua catalana amb el treball del text instructiu i l'oralitat i aplicant conceptes matemàtics als jocs de taula. És un projecte on la tecnologia maker hauria de tenir-hi un paper important, però en no comptar encara de la maquinària ho hem dut a terme amb eines manuals i material reciclat.