Projecte

Ràdio a l’escola- Ràdio, què passa?

Escola Ramon Masip-Dolors Granes - Cardedeu

Primària 3r Cicle

a8015454@xtec.cat

.

Col.laboradors

Share
Etapa/Cicle
Primària 3r Cicle
Àmbits d’acció
Tecnologia i Comunicació
Tecnologies Maker
Audiovisual
Durada
més de 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Què passarà avui a la comunitat Granés?

Propòsit del projecte

Crear cohesió i sentiment de pertinença i a la comunitat mitjançant l'emissió diària a tot al centre d'un programa de ràdio.

Descripció del projecte

Aquest projecte el lideren i dinamitzen els nois i noies del cicle superior. A cinquè, durant mig curs, es preparen els aspectes tècnics… I un cop ho tenen clar comença el programa fins a finals de sisè! El programa és en directe i diari, cada setmana hi ha un equip de 8-9 persones que lidera els programes d'aquells dies. Entren una mica abans que la resta de companys i companyes, i el programa s'escolta des de tots els racons de l’escola: acompanya l'entrada de tot l'alumnat, i el seu final marca l'inici de les classes

Creació d’obres o productes

S'han creat diferents seccions ben interessants que es preparen el mateix dia: el temps, música, curiositats, cultura, agenda, notícies, menú del dia, acudits. Aquestes seccions tenen una part preparada prèviament i un altra que canvia segons el dia i dels alumnes que ho preparen.

Col·laboradors externs

No tenim col·laboradors externs estables

Preguntes connectores

Quines seccions ha de tenir el programa?
Què volem transmetre a la comunitat cada dia?

Objectius d’Aprenentatge

-Ser capaç de recercar informació per elaborar continguts d’interès comunitari.
-Expressar-se oralment amb claredat i seguretat per comunicar-se amb tota la comunitat educativa.
-Aplicar coneixements bàsics d’edició i emissió d’àudio digital per produir un programa de ràdio escolar.
-Redactar guions radiofònics per estructurar seccions i notícies.
-Organitzar-se en equip per produir continguts de manera col·laborativa.
-Valorar la pròpia aportació al programa per afavorir una autoimatge positiva i un sentiment de pertinença.

Reflexió

Jo li dono molta importància perquè, primer crea un ambient entusiasta de benvinguda que ens prepara per començar, d'una manera molt animada, cada matí. Després ens connecta a tots mitjançant les les activitats que tindrem durant el dia, també als alumnes els anticipa els events del dia i els ajuda a tenir un sentiment de protagonisme i pertinença. Docent Ens encanta escoltar els aplaudiments dels nostres companys i companyes felicitant-nos al sortir! Alumnat