PROJECTE DE L’AIGUA
Escola Puigberenguer - Manresa
Primària 2n Cicle
evamarch@puigberenguer.cat
.
Col.laboradors
Pregunta essencial, repte o servei
Com podem ajudar a reduir el consum d’aigua?
Propòsit del projecte
Involucrar l’alumnat de 4t de primària en una tasca d’investigació i reflexió crítica desenvolupament competències d’observació, recerca, anàlisi i resolució de problemes en un context real.
Que siguin capaços d’identificar, analitzar i reduir el consum d’aigua tant a casa com a l’escola, reforçant una identitat de persones capaces de trobar solucions per obtenir canvis positius en el seu entorn.
Descripció del projecte
L’alumnat es planteja el repte d’estalviar aigua en conèixer la situació de sequera que estem vivint i davant del compromís individual envers la societat comencen la investigació. Fa lectures, anota i observa a casa i a l’escola la despesa d’aigua en cada cas. A partir d’aquí busca solucions per reduir el consum tant a casa com a l’escola. Du a terme diferents actuacions i cerca solucions al problema. Avalua les diferents actuacions i valora amb sentit crític la despesa individual i la dels diferents agents pel que fa al consum global d’aigua i la seva procedència fins que arriba a casa.
Col·laboradors externs
PARC DE LA SÈQUIA.
Fundació aigües de Manresa.
Junta de la Sèquia.
Van explicar el sanejament i tractament de l'aigua, aixi com el cicle de l'aigua.
Preguntes connectores
D’on prové l’aigua que consumim a casa? Quin és el consum d’aigua a casa nostra? i a l’escola? Quanta aigua es fa servir diàriament? On s’utilitza més aigua? Què és la sequera? Com es produeix i com afecta el nostre entorn i la disponibilitat d’aigua? Quines són les activitats a casa i a l’escola que utilitzen aigua? Què podríem fer a casa i a l’escola per utilitzar menys aigua? Quins petits canvis podem fer en el nostre dia a dia? En quina mesura han reduït el consum d’aigua les nostres accions?
Objectius d’Aprenentatge
Aquest projecte té com a objectiu no només reduir el consum d’aigua a nivell individual i col·lectiu, sinó també contribuir a la formació d’una ciutadania conscient i implicada en la cura del medi ambient.
Reflexió
“Volem visibilitzar la nostra iniciativa per solucionar el problema”. “Som molta gent en el món i no podem arribar a tothom”. “Hem de solucionar el problema de la quantitat d’aigua que gastem”. “Realment el percentatge consumit per nosaltres no és el més gran”. “Bevem l’aigua del riu Cardener”. “Descobrim a través de la recerca i construïm una maqueta que ens ajuda a entendre la procedència de l’aigua”.