Projecte

La família

Escola Consol Ferré - Amposta

Infantil

e3010773@xtec.cat

.

Share
Etapa/Cicle
Infantil
Àmbits d’acció
Drets humans i equitat
Tecnologies Maker
Audiovisual
Durada
entre 25 i 35 hores

Pregunta essencial, repte o servei

On està el papa?

Propòsit del projecte

Que els infants prenguin consciència sobre la diversitat familiar existent per poder-los acompanyar a percebre aquesta diversitat com una font de creixement personal i social, fent evident que cadascuna de les peculiaritats individuals o grupals enriqueix la societat i les experiències que s’hi desenvolupen.
Si som conscients de la utilitat de la diversitat podem conviure més fàcilment en la societat en què vivim i esdevenir ciutadans lliures.

Descripció del projecte

Cada inici de curs proposem a les famílies que ens portin una fotografia del seu nucli familiar, ja que és el primer nucli social en el qual es desenvolupa un infant. Cada infant presenta la seva família. A partir d’aquí sorgeix la pregunta: On és el papa? en visualitzar una fotografía d’una família homomaternal de l’aula. Ens veiem en la necessitat de definir col·lectivament què entenem per família i a indagar sobre la varietat de models familiars presents a la nostra societat.

Creació d’obres o productes

Fruit del seu projecte sobre la diversitat familiar, els infants han decidit crear un vídeo per compartir amb la comunitat el que han après sobre les diferents formes de família, sempre des del respecte i la tolerància. A través del moviment de petits nins, donen vida a diversos personatges que representen aquesta rica diversitat, acompanyats per les seves pròpies veus que expliquen i celebren cada model familiar. Un vídeo senzill i emotiu que convida a la comprensió i l'acceptació.

Preguntes connectores

Què és una família?
Quina diferència hi ha entre la meua família i la teua?
Què podem fer per a què tot el que nosaltres hem après arribi a més gent?

Objectius d’Aprenentatge

- Modificar els seus pensaments i els seus raonaments a partir de les converses amb els iguals i amb la mestra per a construir coneixements compartits sobre la diversitat familiar.
- Utilitzar el llenguatge oral, plàstic i corporal (a través del joc simbòlic) per expressar-se per a representar i comprendre les diferents dinàmiques familiars.
- Adonar-se’n de la diversitat familiar existent des d’una mirada respectuosa per a promoure la valoració i l'acceptació de totes les formes de família.


Reflexió

“M’ha agradat conèixer les famílies dels meus companys i companyes i adonar-me que n’hi ha que no són com la meua, però que igual s’estimen”. Alumne d’I5 “És un projecte que ens fa obrir els ulls a tots plegats i així adonar-nos que la diversitat ens enriqueix”. Mestra de l’escola “Conèixer altres tipus de famílies i normalitzar-ho els farà ser més comprensius amb els altres.” Família de l’escola