Projecte

CUEME

Escola Tarlatana - Sabadell

Primària 3r Cicle

a8024066@xtec.cat

.

Share
Etapa/Cicle
Primària 3r Cicle
Àmbits d’acció
Drets humans i equitat Pau i Democràcia
Tecnologies Maker
Tall làser Brodat Cosit Biomaterials Eines manuals
Durada
més de 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Col·laborar amb una entitat benèfica a partir de la creació d'una cooperativa, la producció de productes i la venta al mercat.

Descripció del projecte

El projecte consistia en vàries fases. La primera fase que era en la formació d’una cooperativa, on aprenien el seu funcionament, veien com es feia un logo, pensaven un nom, escollien els càrrecs (president/a, secretari/a i tresorer/a). Una segona fase era escollir l’entitat en la que anirien destinats els beneficis (AFANOC) i anar a visitar la nostra cooperativa padrina (CIPO). La tercera fase consistia en dissenyar i pensar els productes que anavem a vendre i la producció. I finalment la venta al mercat i la donació dels beneficis a l’entitat.

Creació d’obres o productes

Vam crear diversos productes per vendre al mercat. Vam fer uns jocs de taula amb la talladora làser, vam fer clauers de fusta fets a mà, amb el ganxet vam fer posagots, bosses de roba amb la màquina de cosir, kit de plastilina ecològica amb materials naturals i motlles fets de fusta, també amb la talladora làser. Amb fang, vam fer un test i li vam posar una planta. Tot amb un disseny inicial i repartint les tasques equitativament.

Col·laboradors externs

Escola Illa
CIPO
Associació AFANOC
CUEME

Preguntes connectores

-Quina entitat es pot beneficiar d’aquest projecte?
- Quins valors es poden treballar?
- Com es poden organitzar els infants per crear els productes i la cooperativa?
- Quines responsabilitats poden adquirir els infants dintre del projecte?
- Quins productes poden elaborar per tal de que tinguin qualitat i es puguin vendre al mercat?
- Quin és el procés de muntar una cooperativa?

Reflexió

"Els infants s’han implicat en el procés de formar l’assamblea i escollir els diferents representants. L’experiència de visitar a l’associació padrina va ser molt gratificant i trobar una associació solidària per donar els beneficis de la venta al mercat els fa partícipes i responsables del procés. El fet de fer treball manipulatiu, fer servir diferents tècniques (talladora de fusta, cosir, fang…) ha enriquit el procés i els ha ajudat a treballar en equip". Veu d'una mestra.