Pegats pel planeta
Escola Cervantes - Barcelona
Primària 3r Cicle
escolacervantes@xtec.cat
.


Pregunta essencial, repte o servei
Com podem conscienciar que no és necessari comprar roba i com podem allargar la vida de les nostres peces, sense necessitat de comprar-ne de nova?
Propòsit del projecte
Que l’alumnat promogui el consum responsable i desenvolupi alternatives creatives per allargar la vida útil de la roba. Que prengui consciència dels impactes mediambientals i socials de la indústria tèxtil i comparteixi aquest coneixement amb la comunitat escolar.
Descripció del projecte i de l’obra
Analitzant les etiquetes de la roba, ens endinsem en el món del fast fashion i descobrim tot el que hi ha al darrera. Des de la qualitat amb la que es produeix la roba als residus que es generen passant per l’explotació laboral. Davant aquesta problemàtica ens proposem dissenyar pegats amb missatges sostenibles i allargar la vida de les nostres peces de roba amb un disseny personal i amb repercussió social per a conscienciar a la comunitat educativa de la problemàtica.
Creació d’obres o productes
L’alumnat confecciona pegats, primer es fa un disseny digital acompanyat d’un missatge sobre consciència climàtica. També s’elabora un pressupost per a conèixer quins fils i materials són necessaris per a brodar els pegats. Finalment l’alumnat ha brodat els seus pegats per a poder allargar la vida d’algunes peces de roba amb un disseny únic i personal.

Col·laboradors externs
No s’ha comptat amb cap col·laboració externa a l’escola.
Preguntes connectores
D’on prové la roba que comprem?
Per què contaminem quan comprem roba?
Quines són les condicions laborals dels països d’on provenen les nostres peces de roba?
Per què hi ha roba que és tant ecnòmica?
Què és el comerç de proximitat?
Com funciona el reciclatge de la roba?
Objectius d’Aprenentatge
Identificar els principals factors que contribueixen a la petjada ecològica a partir de l’observació de l’entorn proper, i proposar accions individuals i col·lectives per minimitzar-ne l’impacte.
Dissenyar i brodar pegats creatius per promoure missatges de consciència climàtica."
Reflexionar sobre els hàbits de consum propis per desenvolupar estratègies per sensibilitzar la comunitat escolar.
Reflexió
“La roba que portem posada està fet per menors d’edat” I.A (Alumne) “Abans no mirava les etiquetes de la roba ara sempre m’hi fixo” A.H. (Alumne) “Les samarretes que em queden petites o tenen algun forat les aprofito per a dormir i així li allargo més la vida” A.A. (Alumne)