Projecte

Let’s pack!

Institut Manuel Blancafort - La Garriga

ESO 1r Cicle

faig@imb.cat

.

Col.laboradors

Share
Etapa/Cicle
ESO 1r Cicle
Àmbits d’acció
Medi Ambient Tecnologia i Comunicació Salut i Benestar
Tecnologies Maker
Plòter de tall
Durada
entre 35 i 50 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Què cal tenir en compte per dissenyar un perfum que comuniqui valors i no només una olor?

Propòsit del projecte

El projecte vol fomentar una mirada crítica envers el consum i la publicitat, abordant els estereotips de gènere i la sostenibilitat en els productes quotidians. El desafiament és crear un perfum i el seu embalatge amb criteris inclusius i responsables. L’alumnat connecta amb el repte des de la creativitat, l’autonomia i la reflexió, desenvolupant competències per transformar el seu entorn amb consciència i valors.

Descripció del projecte i de l’obra

"Let's Pack" és un projecte interdisciplinari de 2n d’ESO on l’alumnat crea un perfum i el seu embalatge. Investiga fórmules, costos i estereotips publicitaris, dissenya logos amb mirada de gènere i els aplica amb viniladora. Calculen àrees i escandalls, i creen un anunci del producte. El projecte integra tecnologia, matemàtiques, visual i valors, fomentant la creativitat, la inclusió i el pensament crític.

Creació d’obres o productes

L’alumnat ha creat un perfum i el seu embalatge combinant essències, dissenyant logos i missatges amb mirada inclusiva. Ha treballat formes, àrees i escandalls per optimitzar materials sostenibles. Han aplicat el vinil i elaborat anuncis crítics amb els estereotips de gènere. Així, han donat resposta al repte amb propostes creatives, sostenibles i lliures de rols sexistes, transformant la manera de comunicar i consumir.

Col·laboradors externs

Les col·laboradores externes ens han aportat coneixement expert en la creació de perfums, mostrant processos reals i despertant l’interès de l’alumnat per l’experimentació i l’ofici.

Preguntes connectores

Com es crea un perfum? Quins elements i processos s’hi impliquen?

Què són els estereotips de gènere i com es manifesten en la publicitat?

Com podem dissenyar un producte atractiu i inclusiu per a tothom?

Com calculem àrees, escandalls i costos per produir de manera eficient?

Com podem comunicar el valor del nostre producte sense caure en tòpics?

Objectius d’Aprenentatge

-Que l’alumnat integri coneixements sobre la composició i elaboració de perfums
-Que l'alumnat apliqui conceptes geomètrics com el càlcul d’àrees i escandalls, i l’ús de factors de conversió per estimar composicions i costos.
-Que l'alumnat comprengui els principis del disseny gràfic, la comunicació visual, els estereotips de gènere i la sostenibilitat en materials i consum.
-Que l'alumnat desenvolupi la creativitat i el pensament crític per crear propostes innovadores i responsables,
-Que l'alumnat treballi correctement en equip,
-Que l'alumnat comuniqui eficaçment en formats diversos, utilitzant eines tecnològiques com la viniladora
-Que l'alumnat gestioni de manera autònoma el procés d’aprenentatge reflexionant sobre els seus progressos.

Reflexió

"M’ha agradat poder crear alguna cosa real des de zero. Em sento capaç de fer projectes útils i que comuniquen valors, no només coses boniques." - alumnat "Fer un anunci sense rols de gènere m’ha fet pensar en com ens influeix la publicitat. Ara entenc millor com poden canviar-se les coses." alumnat "El projecte ha fomentat l’autonomia, la mirada crítica i el treball transversal. Ha generat reflexió dins i fora de l’aula, arribant a famílies i altres grups del centre." - professorat