Top Anglès Ràdio
Institut Rafael Campalans - Anglès
ESO 1r Cicle
b7004487@xtec.cat
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
Per què necessitem comunicar(-nos)?
Propòsit del projecte
Que l’alumnat tingui una visió positiva de la llengua catalana i que els micròfons de la ràdio siguin una eina mitjançant la qual l'alumnat pugui expressar-se, crear, compartir i empoderar-se, accentuant el sentit de pertinença al centre i a la comunitat que aquest pertany.
Descripció del projecte i de l’obra
L’Institut Rafael Campalans va ser dels primers centres educatius de Catalunya a tenir una ràdio escolar, ja als anys 90. Aquest projecte de ràdio actual pretén recuperar-la i reivindicar-la com a espai de trobada de tota la comunitat educativa i el seu entorn.
Creació d’obres o productes
Un projecte que esdevé un element de cohesió entre tota la comunitat educativa mitjançant la creació d’un programa radiofònic setmanal, creat i editat pel propi alumnat de 2n d’ESO i que s’emet cada dissabte per Ràdio Bonmatí (emissora comarcal professional).


Col·laboradors externs
El principal col·laborador del projecte és Ràdio Bonmatí, qui, a part de l'assessorament tècnic i metodològic, cada dissabte al vespre emet el programa setmanal gestionat i editat per l'alumnat de 2n d'ESO.
Preguntes connectores
Com s'estructura un programa de ràdio?
Què es necessita per muntar un estudi de podcast?
Qui treballa a la ràdio?
Vols jugar amb la teva veu?
Fem un programa pilot?
Com fan les entrevistes els periodistes?
Coneixem i donem a conèixer l'entorn local?
Objectius d’Aprenentatge
-Reconèixer els components principals d'un programa de ràdio i identificar com s'utilitzen per organitzar la comunicació.
-Elaborar una escaleta bàsica per a un programa de ràdio.
-Identificar i classificar els elements necessaris per muntar un estudi de ràdio.
-Conèixer els diferents rols professionals dins d’una emissora de ràdio.
-Desenvolupar habilitats en la planificació, redacció i producció de continguts.
-Conèixer l'entorn comercial local i les dinàmiques de col·laboració amb els mitjans de comunicació.
Reflexió
“M’ha agradat poder explorar diferents rols segons el grup… locutor, edició d’audio, tècnic de so, guionista, etc…” “La ràdio m’ha permès conèixer a altres companys de l’Institut amb qui potser no hagués interaccionat” “Poder escoltar-nos els dissabtes al vespre des de casa ha estat molt divertit!”