La Revolució Verda
Escola Montanyans - Castellet i la Gornal
Primària 3r Cicle
a8016033@xtec.cat
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
De quina manera podem fer més sostenible la nostra escola i el seu entorn?
Propòsit del projecte
Que l'alumnat doni resposta a la manca de consciència ecològica i proposi accions sostenibles a l’escola, a nivell del municipi, a les famílies i a la comunitat educativa en general i insti als poders públics per prendre mesures per millorar la situació.
Descripció del projecte i de l’obra
La Revolució Verda és un projecte on l’alumnat investiga l’estat ambiental de l’escola i de l’entorn mitjançant una diagnosi, una enquesta als veïns i una entrevista a l’alcalde. Després, crea una comissió amb representants de cada classe per proposar accions. Finalment, actuen amb mesures com la creació de cartelleria, la incorporació de noves brosses i la presentació d’una instància a l’ajuntament.
Creació d’obres o productes
La Revolució Verda és un projecte on l’alumnat investiga l’estat ambiental de l’escola i de l’entorn mitjançant una diagnosi, una enquesta als veïns i una entrevista a l’alcalde. Després, crea una comissió amb representants de cada classe per proposar accions. Finalment, actuen amb mesures com la creació de cartelleria, la incorporació de noves brosses i la presentació d’una instància a l’ajuntament.


Col·laboradors externs
En aquest projecte hem comptat amb la col·laboració de diversos agents externs que han enriquit l’experiència de l’alumnat. La Mancomunitat Penedès-Garraf ens ha proporcionat informació sobre el funcionament de la deixalleria i la importància de la correcta gestió dels residus. L’Ajuntament ha acollit l’entrevista amb l’alcalde i ha rebut una instància elaborada pels alumnes amb propostes de millora. També hem col·laborat amb una fàbrica de reciclatge de paper, que ens ha cedit les noves brosses per fomentar la recollida selectiva a l’escola.
Preguntes connectores
Creiem que la nostra escola i el nostre barri és sostenible?
Què vol dir ser sostenible? Què ha de tenir el nostre centre per ser sostenible?
Què podem fer per tal que la nostra escola sigui més sostenible?
Com volem que sigui la nostra comissió verda?
Com podem millorar el reciclatge a l'escola i a l'entorn.
Què en pensa la gent del barri sobre aquests temes?
Com podem fer sentir la nostra veu com a infants?
Com podem sensibilitzar la resta de la comunitat educativa?
Què hem après com a grup i com a ciutadans?
Hem aconseguit provocar algun canvi real?
Què podríem continuar fent per tenir una
Objectius d’Aprenentatge
-Comprendre problemàtiques ambientals, saber analitzar-ne l’impacte en l’entorn proper i reflexionar per millorar el medi en el qual viuen.
- Desenvolupar estratègies per investigar i recollir informació, saber aplicar tècniques com enquestes, entrevistes o observació directa per detectar necessitats reals del barri i de l’escola.
- Expressar idees i propostes, adaptant el llenguatge al destinatari per comunicar de forma clara el resultat a una audiència.
-Participar en processos col·laboratius de presa de decisions per gestionar els seus projectes.
- Ser capaços de planificar accions i fer propostes per transformar la realitat i elevar-les a les institucions.
Reflexió
La Revolució Verda ha despertat la consciència crítica de l’alumnat i ha generat vincles amb l’entorn. Han actuat com a agents de canvi, escoltats pel veïnat i les institucions. “Ara sé que les meves idees poden canviar coses.” – Foix, 6è “Ens han fet pensar en què podem millorar al poble.” – Olga, veïna “Han après que la participació activa transforma.” – Pau, mestre “Les seves propostes ens han fet reflexionar.” – Xavier, alcalde