La salut de l’aigua
Escola Enric Grau Fontseré - Flix
Primària 2n Cicle
ceipflix@xtec.com (+34) 977 411 045
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
Com podem millorar la salut de l’aigua?
Propòsit del projecte
Volem que l’alumnat de 3r descobreixi què és l’aigua, les seves característiques i el seu origen. Alhora, pretenem que prengui consciència de la importància vital d’aquest recurs i aprengui a valorar-ne un consum responsable com a eina per millorar la salut.
Descripció del projecte i de l’obra
Després de realitzar una activitat amb el CdA de Flix, l’alumnat ho tenia clar: calia actuar per millorar la situació relacionada amb l’aigua. Per fer-ho, primer era imprescindible entendre què és l’aigua, on es troba, què li passa a la natura i, sobretot, quin recorregut fa fins a arribar i per sortir de casa nostra. Després de rebre la visita d’experts, fer sortides a l’ETAP, dur a terme experiments i realitzar diverses indagacions, van decidir emprendre tres accions amb l’objectiu de promoure un ús més responsable i conscient de l’aigua en el seu entorn.
Creació d’obres o productes
Primerament, es va realitzar uns eslògans reivindicatius per a cada classe, promocionant l’estalvi d’aigua a l’escola. A continuació, es va traslladar la problemàtica a l’Ajuntament amb l’objectiu de sensibilitzar-lo i impulsar possibles millores. Finalment, es va convidar les famílies per compartir amb elles la feina realitzada i conscienciar sobre la importància d’un ús responsable de l’aigua.


Col·laboradors externs
CdA Sebes. Amb qui hem realitzat la sortida “La salut de l’aigua” a l’inici de curs.
Ajuntament. Amb qui hem fet reunió per exposar el problema i plantejar les solucions que pensem que cal aplicar.
Preguntes connectores
Què li passa a l’aigua?
Què és i com és l’aigua?
On és l’aigua?
D’on ve l’aigua de l’aixeta i on va a parar?
Què podem fer per millorar la salut de l’aigua?
Objectius d’Aprenentatge
Comprendre textos orals, escrits i multimodals sobre l’aigua i adquirir vocabulari específic.
Representar en un plànol el recorregut de l’aigua per conèixer el circuit urbà.
Redactar eslògans, correus i guions amb intencionalitat i vocabulari adequat.
Realitzar experiments sobre el cicle de l’aigua amb hipòtesis i interpretació de resultats.
Informar la comunitat educativa sobre els problemes de l’aigua i promoure accions de millora.
Reflexió
“Ha estat molt inspirador veure com tothom i en equip han sigut capaços d’explicar aquest projecte. Sabem que ha comportat molt d’esforç per part de tots/es. Moltes gràcies per compartir-ho amb nosaltres.” - Familiar de Roger de 3rB. “Al llarg de la investigació, l’alumnat ha plantat cara a la pregunta essencial i ha pres consciència que, amb petits canvis, poden reduir el consum d’aigua.” - Tutors de 3r. “M’ha quedat més clar que l’aigua” - Nora de 3rA.