
Pregunta essencial, repte o servei
Qui seré d’aquí a 10 anys?
Propòsit del projecte
Orientar l'alumnat de 4t d'ESO en la seva tria acadèmica i professional acompanyant-los durant tot el procés amb una orientació personal i social. Que l'alumnat prengui consciència de les pròpies capacitats, que comprenguin críticament que la seva tria pot ser influenciada pel gènere i la cultura, que creï el seu propi itinerari vital, que se senti empoderat per poder fer una bona gestió de les expectatives i les pròpies pors.
Descripció del projecte i de l’obra
Guiar l'alumnat en la seva tria d'itinerari vital, trencant amb la mesura del possible amb els estereotips de gènere i cultura i les expectatives familiars.
Creació d’obres o productes
Un cop l'alumnat hagi decidit el seu possible itinerari vital, l'ha de plasmar físicament a través d'objectes o documents. Cada classe construirà una caixa del temps amb les màquines Maker on es guardarà tot el material. Anys més tard, els exalumnes podran tornar a l'institut per a obrir la caixa i prendre consciència sobre quin camí han acabat triant.

Col·laboradors externs
Tècnica de joventut i diferents professionals que vinguin a explicar el seu itinerari vital (docents del centre, docents d'altres centres, famílies, exalumnes, ...).
Preguntes connectores
Quins objectes o referents són importants per a mi avui? Ho seran d'aquí a 10 anys?
Què em pot ajudar a tenir pressent el meu objectiu?
Què m'agradaria dir-me d'aquí a X temps? (Es pot escriure a 1r d'ESO a tutoria i obrir-la com a activitat inicial al principi del projecte a 4t d'ESO)
Quins són els meus talents?
Què faré l'any que ve?
Quines experiències m'agradaria viure?
Objectius d’Aprenentatge
Autoconeixença dels talents i mancances de l’individu.
Aprendre a planificar l’itinerari vital.
Tenir en compte altres itineraris menys tradicionals.
Reflexió
L’alumnat agraeix aquest projecte perquè els ajuda encaminar el seu futur acadèmic i professional. La idea de construir una caixa del temps és poderosa. Permet donar forma tangible a les aspiracions del present i, alhora, oferir una oportunitat de reflexió sobre l’evolució personal i els camins que realment s’han recorregut, ajudant l’alumnat a prendre consciència dels canvis, les decisions preses i els aprenentatges vitals al llarg dels anys.