Pregunta essencial, repte o servei
Com la moda s'ha adaptat a les societats?
Propòsit del projecte
Que l'alumnat comprengui el concepte de moda i la seva evolució per analitzar les problemàtiques ambientals de la moda actual i visualitzar possibles solucions, amb un impacte social real, com fer un mercat de roba usada.
Desenvolupar la creativitat i col·laboració amb l'escola creant diferents peces de roba tèxtil pel centre.
Descripció del projecte
Des d’un inici els alumnes de cicle superior mostraven molt interès per la moda de la societat. Les tutores van aprofitar aquesta motivació per a desenvolupar un projecte i donar èmfasi al consum responsable de roba. Com a producte final després del treball es va organitzar un mercat d’intercanvi de roba que va permetre estalviar gran quantitat d’aigua.
Creació d’obres o productes
Es realitza un mercat de Segona mà a l'escola per reutilitzar, donar-li una vida més llarga i no malbaratar recursos com l'aigua.
Col·laboradors externs
- Grup de mares col·laboren per a crear elements tèxtils (Costuretes 30 Passos)
- Investigadora Department of Materials Science and Engineering (CEM) Textile Engineering Section de la Universitat Politècnica de Catalunya.
- Recollida de roba a Fundació Formació i Treball
Objectius d’Aprenentatge
- Conèixer l’evolució de la moda i veure com canvia segons el sexe.
- Descobrir les propietats dels diferents teixits i com afecten el medi ambient.
- Crear consciència per reduir el consum de roba.
- Dissenyar roba per joguines de l’escola o altres elements tèxtils.
Reflexió
Aquest projecte ens ha permès veure com la roba contamina el medi ambient i els afecta relatiu que té en alguns llocs com el Desert d’Atacama. Hem pogut comprovar que per produir la roba es gasta molta quantitat d’aigua i que sovint les empreses contaminen els rius per a poder tintar-les. Per últim, hem descobert que al llarg de la història la roba s’ha encarregat de modificar el cos de les persones, especialment el de les dones.