M’han d’operar, què em faran? Com em sentiré? Com operen a la resta del món? Com podem ajudar?
Descripció del projecte i de l’obra
L’alumnat es pregunta que passa abans, durant i després d’una intervenció quirúrgica. Reflexiona i adquireix coneixements dels aparells i estris d’un quiròfan, rep la visita de les expertes de l’HTVC. A més, s’endinsa en el procés d’esterilització i veu la importància de mantenir les mans netes per prevenir infeccions. Aquest projecte potencia i dona veu a les emocions que es desperten davant d’una operació. El principal objectiu és sensibilitzar l’alumnat vers l’empatia i solidaritat a fi d’ajudar a altres mitjançant una ONG, a través de la creació i venda dels corets neguits.
Reflexió
“Que a través de l’experimentació, el coneixement, la manipulació i l’ús de diversos recursos, podem treballar les emocions per gestionar la por i el neguit davant d’una intervenció quirúrgica. Tot aquest treball és un bon exemple d’aprenentatge amb sentit i experiència sensorial”- Equip docent de cicle mitjà.
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
LogoSociComunitari
Propòsit del projecte
Volem que integrin diversos sabers, com ara: els instruments i estris de quiròfan, essers vius que es poden transmetre per la falta d'higiene, els coneixement dels rols professionals. També, que desenvolupen actuacions en el marc de l'objectiu de desenvolupament sostenible 3, salut i benestar, amb la col·laboració amb l'ONG, medusa solidària. Tot això, ajudarà als nens i nenes a que siguin capaços de gestionar les emocions davant d’una operació i coneguin la realitat d'altres entorns.
Col·laboradors externs
Aliances: HTVC i ONG la Medusa Solidaria.
Preguntes connectores
Com ens organitzarem? Qui hi ha al quiròfan? Com exposarem l'après? Com ho enregistrem? Quin vocabulari aprendrem de nou? Per què s'ha d'operar amb les mans netes? Quines emocions ens desperta el quiròfan? Què és l'ONG Medusa i què fa? Què recordo de tot el que he après?
Objectius d’Aprenentatge
Col·laborar amb respecte en el treball en equip, assumint les responsabilitats individuals. Identificar diversos rols professionals d'un hospital. Exposar amb cartografies. Crear una carpeta d'aprenentatge com a recull d'activitats. Identificar el vocabulari del quiròfan per poder comprendre la xerrada dels experts. Millorar la higiene de les mans, tot relacionant-ho amb el quiròfan. Identificar i controlar la por abans d'una operació. Reflexionar sobre altres realitats i sobre el treball de les ONG.