Màquines per a la vida de l’escola.
Escola els 30 passos - Barcelona
Primària 2n Cicle
http://ie30passos.cat
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
Com podem construir una màquina que ens ajudi a la vida de l’escola?
Propòsit del projecte
- Que els infants siguin creadors i no consumidors.
- Que puguin resoldre necessitats reals del centre.
Descripció del projecte i de l’obra
Un grup d’alumnat de cicle mitjà està interessat a saber com funcionen les màquines i construir-ne alguna per solucionar mancances de l’escola. Després de detectar aquestes necessitats s’ha decidit construir-ne quatre: una aspiradora per netejar les taules després d’esmorzar per mantenir-les netes, una maquineta elèctrica que estigui enganxada a la taula perquè no es perdin, un carro per transportar els llibres a la biblioteca del barri i dos circuits al sorral per fer més atractiu aquest espai.


Col·laboradors externs
- Grup de treball de Jardí de l'Associació de Famílies de l'escola.
Preguntes connectores
Què són les màquines? Com funcionen? Com han evolucionat al llarg de la història?
Objectius d’Aprenentatge
- Investigar i analitzar el funcionament de les màquines simples.
- Detectar necessitats de l'escola.
- Construir una màquina que resolgui una necessitat real de l'escola.
Reflexió
En aquest projecte hem descobert que nosaltres som capaços de dissenyar, crear i construir tot allò que imaginem. Hem detectat que l’impacte més gran a l’escola ha estat la construcció del circuit al sorral, ja que ara s'utilitza molt més i hem fet del pati un espai més d’experimentació i aprenentatge. Ara tothom vol mantenir l’aula neta amb l’aspiradora i la maquineta.