Projecte

Les Plantes aromàtiques

Escola Bellavista Joan Camps i Giró - Les Franqueses del Vallès

Contacte: a8059780@xtec.cat

Share
Etapa/Cicle
Infantil
Desafiaments
Medi Ambient
Tecnologies Maker
Eines manuals
Durada
entre 10 i 25 hores

Per què el cargol busca l’herba de poniol?

Descripció del projecte i de l’obra

A partir del conte “El Cargol i l’herba de poniol”, l’alumnat descobreix l’existència de les plantes aromàtiques i els diferents usos que poden tenir. A més a més, es rep l’encàrrec des de direcció de replantar totes les jardineres del pati de l’escola amb plantes aromàtiques. A partir dels experiments previs (amb les hipòtesis i comprovacions corresponents) l’alumnat està capacitat per a donar resposta a aquesta demanda.

Reflexió

Ens ha agradat molt el projecte de les plantes aromàtiques perquè hem fet coses molt divertides com experiments i sortir a plantar al pati. Alumnat d’Educació Infantil. Ha estat un projecte que ha permès un aprenentatge amb sentit, cada alumne/a al seu nivell, perquè ha estat motivador, vivencial i proper. La cartografia d’aula ha contribuït a la unitat d’acció del cicle. L’equip de mestres d’Educació Infantil.

Recursos i materials

Productes vinculats

Logo Escola

LogoSociComunitari

Propòsit del projecte

Fomentar el respecte envers la natura i potenciar el coneixement de l'entorn més proper.

Col·laboradors externs

Tresmes ecoactiva: L'empresa que gestiona l'espai d'acollida i de menjador ha col·laborat en el projecte fent una explicació del tipus de plantes aromàtiques que s'utilitzen per cuinar.

Preguntes connectores

Quin tipus de planta és l’herba de poniol? Per què es diuen aromàtiques i quins usos tenen? Què necessita una planta per viure? Els humans poden plantar-les? Com expliquem el que estem aprenent?

Objectius d’Aprenentatge

1. Contribuir activament en les converses de gran grup aportant coneixements previs i vivències pròpies relacionades amb la temàtica. 2. Reconèixer i aplicar les normes d'interacció social en les converses d'aula, demostrant respecte i consideració cap als altres. 3. Identificar i comprendre l'argument principal en els contes relacionats amb el projecte. 4. Expressar-se de manera entenedora, personal i creativa mitjançant diferents llenguatges, a l'hora d'explicar els coneixements adquirits durant el projecte, fent servir la cartografia d'aula. 5. Identificar i reconèixer les característiques distintives de les plantes aromàtiques mitjançant la participació activa en les activitats. 6. Desenvolupar la capacitat de formular prediccions o suposicions racionals en relació amb els resultats d'una experimentació. 7. Desenvolupar habilitats per a la verificació dels resultats experimentals en relació amb les hipòtesis formulades. 8. Desenvolupar la capacitat de distingir i nomenar les parts essencials d'una planta durant les activitats d'observació. 9. Desenvolupar la capacitat de reconèixer i descriure les necessitats bàsiques de les plantes durant les activitats d'observació directa. 10. Demostrar comportaments responsables i afectuosos cap a les plantes, mostrant cura i consideració pel seu benestar.