Projecte

Les jardineres del pati d’infantil

Escola Cristòfor Mestre - Vilafranca del Penedés

Infantil

Ajuntament de Vilafranca

.

Share
Etapa/Cicle
Infantil
Àmbits d’acció
Medi Ambient
Tecnologies Maker
Imatges
Durada
entre 10 i 25 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Quines plantes podem tenir al pati?

Propòsit del projecte

El projecte vol rehabilitar les jardineres del pati d’infantil per crear un espai verd accessible. Es fa per conscienciar els infants sobre la importància de cuidar l’entorn natural i per integrar l’educació ambiental dins del seu dia a dia. A través de la cura de les plantes, desenvoluparan valors com la responsabilitat i la sostenibilitat, amb l’objectiu de fomentar una actitud activa, cooperativa i respectuosa envers el medi ambient.

Descripció del projecte i de l’obra

Aquest projecte, destinat als infants d’I3 a I5 durant el tercer trimestre, rehabilita les jardineres del pati d’infantil per fomentar el respecte pel medi ambient i l’aprenentatge col·laboratiu. Guiats per la pregunta “Quines plantes podem tenir al pati?”, els nens exploren i seleccionen vegetació autòctona. Amb la seva participació activa, preparen les jardineres i documenten el procés per compartir-lo amb la comunitat educativa.

Creació d’obres o productes

Com a resposta al repte del projecte, els infants participen activament en preparar i renovar les jardineres del pati d’infantil. L’activitat es fa en diferents passos segons el nivell: netejar i treure la terra antiga, posar terra nova i, finalment, plantar plantes aromàtiques. Els nens i nenes fan tasques com remenar la terra, trasplantar i regar les plantes.

Col·laboradors externs

El personal PAS de l'Ajuntament ha fet una feina d'habilitar el terreny i adequar-lo per les jardineres.

Preguntes connectores

Quines plantes podem plantar al pati de l'escola?
Què necessiten les plantes per viure?
Les plantem?
Com les hem de cuidar?
Com ho volem comunicar?

Objectius d’Aprenentatge

Dissenyar i participar en la creació d’un espai natural al pati, sabent com fer-lo accessible i adequat per a l’observació i experimentació, per promoure l’aprenentatge vivencial i el contacte directe amb la natura.
Observar i analitzar les plantes, sabent identificar-ne les parts i característiques principals, per comprendre millor la seva estructura i funcionament.
Tenir cura de l’entorn natural proper, sabent quines són les necessitats bàsiques de cada planta, per adquirir hàbits responsables i sostenibles.
Formular hipòtesis i fer observacions sistemàtiques, relacionant diferents condicions ambientals amb l’evolució d’una llavor, per estimular el pensament científic i crític.
Treballar en equip, adoptant diferents rols segons les seves capacitats i necessitats, per afavorir la corresponsabilitat i la col·laboració entre iguals.

Reflexió

“He après que les plantes necessiten aigua i sol per créixer” - M.R 6 anys “M’agrada regar i veure com creixen les plantes que hem plantat!” — O.G, 6 anys