Les dents són ossos?
Escola L'Arenal de Llevant - Barcelona
Infantil
A8058416@xtec.cat
.

Col.laboradors


Pregunta essencial, repte o servei
Les dents són ossos?
Propòsit del projecte
El projecte neix de la curiositat dels infants arran del trencament d’un os i la pregunta: les dents són ossos? A partir d’aquesta inquietud, es vol donar resposta al desconeixement sobre la naturalesa, funció i evolució de les dents, fomentant el pensament científic, l’observació i hàbits de salut. El projecte connecta l’experiència personal amb l’aprenentatge, i promou la implicació activa de l’alumnat, les famílies i la comunitat educativa.
Descripció del projecte i de l’obra
El projecte neix de la curiositat dels infants d’I5 arran del trencament d’un òs i la pregunta: les dents són ossos? A partir d’aquí, s’han investigat les dents: si cauen o es regeneren, la seva evolució, funció i tipologia, així com la comparació amb altres éssers vius. El projecte ha fomentat el pensament científic, l’observació i hàbits de salut, tot partint d’una situació real i propera, que ha connectat els coneixements amb l’experiència dels infants.
Creació d’obres o productes
Presentació i conscienciació a altres grups-classe de l'escola.


Col·laboradors externs
Dentista de Món pediàtric
Preguntes connectores
Aquí tens les preguntes reescrites correctament en català, mantenint el sentit original però amb una redacció clara i adequada:
Si se’ns trenca una dent, es pot arreglar o en creix una de nova?
Els ossos es reparen igual que les dents?
És més dur un os o una dent?
Les dents estan fetes del mateix material que els ossos?
Per què tenim la mandíbula i les dents diferents als animals?
Quantes dents tenim?
Totes les persones d’una mateixa família tenen les mateixes dents?
Naixem amb dents?
Objectius d’Aprenentatge
Explorar i comprendre la naturalesa, funció i evolució de les dents, diferenciant-les d’altres parts del cos com els ossos.
Observar i identificar les diferents tipologies de dents i el seu paper en l’alimentació i la parla.
Fomentar hàbits d’higiene i salut bucodental, tot valorant la importància de tenir cura del propi cos.
Desenvolupar el pensament científic a través de preguntes, hipòtesis, observacions i comparacions amb altres éssers vius.
Reflexió
Com a docent, he vist com aquest projecte ha despertat una gran curiositat en l’alumnat. Han après preguntant, observant i compartint. Les famílies també s’hi han implicat, aportant experiències i coneixements. Ha estat enriquidor veure com una situació quotidiana es transforma en un aprenentatge significatiu per a tota la comunitat educativa.