L’entorn de l’escola
Escola Bellavista Joan Camps i Giró - Les Franqueses del Vallès
Contacte: a8059780@xtec.cat
Què podem fer per a millorar l’entorn de la nostra escola?
Descripció del projecte i de l’obra
L’alumnat reflexiona i pren consciència de com és l’entorn de l’escola. Posteriorment, realitza una sortida per aquest entorn amb una mirada crítica i decideix quin aspecte li agradaria millorar. Idea una proposta, l’elabora i l’exhibeix per a donar-la a conèixer a la comunitat.
Reflexió
Hem observat que, a mesura que el projecte ha avançat, l’alumnat ha pres consciència de la importància de formar part d’un lloc i ha desenvolupat el sentiment de pertinença. En veure les necessitats, s’han mostrat motivats i motivades per aportar idees i mantenir l’entorn en bon estat. Mestres i tutores de cicle 2. Hem après el significat de la paraula entorn i hem pogut comprovar que no tots els entorns són iguals. Hem pres consciència que el barri no està tan net com ens agradaria i que l’hem de cuidar. Alumnat
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
Propòsit del projecte
Promoure el sentiment de pertinença a l'entorn de l'escola i de responsabilitat per a la conservació, millora i sostenibilitat dels béns comuns.
Preguntes connectores
Quin és l’entorn de l’escola? Tots els entorns de les escoles són iguals? Quines persones viuen en aquest entorn? Quin és l’itinerari que segueixes per anar a l’escola? Què hi podem trobar entorn de l’escola (botigues, places, serveis…)? Quines necessitats detectem entorn de l’escola i què podem fer per a millorar-les?
Objectius d’Aprenentatge
- Conèixer l'entorn més proper a l'escola, detectar possibles millores i idear un prototip que hi doni solució. - Saber comunicar de forma ordenada i coherent una situació de la seva vida quotidiana utilitzant prèviament una eina de planificació de discurs. - Participar de manera espontània en situacions comunicatives de manera significativa i respectant les normes d'interacció socials. - Consolidar les estructures bàsiques del vocabulari relacionat amb l'entorn de l'escola per a ser capaç d'expressar-ho i identificar-ho en el seu entorn més proper. - Interpretar les dades recollides en una gràfica i comunicar-les oralment utilitzant el llenguatge matemàtic corresponent. - Participar activament en l'execució del projecte.