Per què a vegades marxa la llum de cop i torna?
Descripció del projecte i de l’obra
El projecte fomenta l'aprenentatge mitjançant reptes cooperatius. Aquest procés interactiu recull temes com el corrent, què significa electrocutar-se, com l'electricitat es distribueix en les llars o les diverses fonts d'energia. A més, s'han dut a terme tallers multinivell per a la creació de circuits elèctrics, on els infants participen en la construcció i comprensió pràctica d'aquests conceptes. La metodologia de grups d'experts permet que l'alumnat s'enfronti a les exposicions dels seus aprenentatges i fomenta les habilitats comunicatives i l'intercanvi de coneixements entre iguals.
Reflexió
Docent: El projecte reflecteix la dita de Benjamin Franklin, considerat l'inventor del parallamps: "Digues i ho oblido, ensenya'm i ho recordo, involucra'm i ho aprenc. La qual destaca la importància de fomentar un aprenentatge significatiu i on observar com l'alumnat es supera dia a dia trobant el seu lloc i adquirint noves habilitats i coneixements. Estem encantades de veure com gaudeixen els infants de l'aprenentatge.
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
LogoSociComunitari
Col·laboradors externs
Institut català d'energia (Marta Morera, dta)
Preguntes connectores
Per què a vegades marxa la llum de cop i torna? Què vol dir enrampar-se? Per què passa? D'on surt l'electricitat? Com arriba l'electricitat a l'escola o casa nostra? Els llamps són els que omplen el quadre de la llum (caixa forta) d'electricitat? El Sol dona electricitat? Què és el corrent? Què és l'electricitat estàtica? Els cotxes tenen corrent?
Objectius d’Aprenentatge
Assolir progressivament seguretat afectiva i benestar emocional, i anar-se formant una autoimatge positiva i una imatge positiva dels altres. Anar adquirint autonomia en situacions quotidianes, resolent i superant nous reptes, de forma creativa. Observar i explorar l'entorn proper, natural, social i cultural, amb una actitud de curiositat, indagació i respecte. Comunicar-se i representar la realitat a través de diferents llenguatges i formes d'expressió. Explorar l'ús del raonament matemàtic, la lectura i l'escriptura, la imatge, el moviment, el gest i el ritme, des de les situacions quotidianes i contextualitzades, i resoldre, organitzar, comprendre o comunicar aspectes de la realitat propera. Desenvolupar actituds que fomentin la igualtat entre tots els gèneres, la salut, la cura, el consum responsable, els hàbits sostenibles i el respecte i la valoració de la diversitat. Gaudir de l'aprenentatge, pensar i crear, qüestionar-se, plantejar i acceptar la crítica i progressar en l'aprenentatge d'una manera cada vegada més autònoma i estructurada.