Projecte

La salut de l’aigua

Escola Enric Grau Fontseré - Flix

Contacte: ceipflix@xtec.com (+34) 977 411 045

Share
Etapa/Cicle
Primària 2n Cicle
Desafiaments
Medi Ambient Salut i Benestar
Tecnologies Maker
Biomaterials Audiovisual
Durada
entre 35 i 50 hores

Com podem millorar la salut de l'aigua?

Descripció del projecte i de l’obra

Després de l’activitat amb el CdA de Flix, dels talls d’aigua al municipi i de la sequera que s’està vivint a Catalunya, l’alumnat ho tenia clar: calia fer alguna cosa per millorar la situació envers l’aigua. Per això, calia conèixer què és l’aigua, on es troba, què li passa a la natura i, sobretot, quin camí fa per arribar i marxar de casa nostra. Les accions que es decideixen realitzar són un vídeo promocionant l’estalvi d’aigua a les llars, i posar ampolles plenes de sorra a les cisternes dels sanitaris de l’escola per tal de reduir més de 30.000 L d’aigua cada curs!

Reflexió

“L’alumnat s’ha pres molt seriosament el projecte ja que han vist que a casa podien millorar hàbits del dia a dia per reduir el consum d’aigua.” - Yolanda, tutora de 3rB “Podem salvar el planeta si tothom fa cas dels nostres consells!” - Carla, alumna de 3rA

Recursos i materials

Productes vinculats

Logo Escola

LogoSociComunitari

Propòsit del projecte

Volem que l'alumnat descobreixi què és l'aigua, quines són les seves característiques i d'on s'obté. Així també, volem que s'adoni de la importància que aquesta té a la vida i valorar el consum responsable de l'aigua per evitar la situació de sequera i millorar-ne la seva salut.

Col·laboradors externs

Depuradora d'aigües residuals municipal, Ajuntament de Flix i CdA Flix.

Preguntes connectores

-Què li passa a l'aigua? -Què és i com és l'aigua? -On és l'aigua? -Com es mesura l'aigua? -Com està l'aigua? -Quin és el cicle urbà de l'aigua de Flix? -Per què no plou?

Objectius d’Aprenentatge

-Saber explicar la problemàtica que hi ha amb l'aigua de forma argumentada per a reflexionar i fer les nostres aportacions. -Explicar raonadament el cicle de l'aigua per tal d'entendre els canvis d'estat d'aquesta. -Reconèixer i saber explicar on es troba l'aigua a la natura per a indagar sobre possibles solucions als problemes. -Reconèixer el metre cúbic com a unitat de mesura del cabal per poder-ho associar a la mesura del cabdal del riu. -Representar correctament el circuit urbà de l'aigua al nostre poble per a saber-ho explicar durant l'exhibició. -Dur a terme una exhibició pública sobre com podem millorar la salut de l'aigua per conscienciar a les famílies i a la comunitat educativa.