Quines característiques tenen els vehicles que tenen un menor impacte en la contaminació de l'aire que respirem?
Descripció del projecte i de l’obra
Després de investigar quines són les principals fonts d'energia que fan servir els humans de forma industrial, l'alumnat es pregunta quines d'elles són més sostenibles. L'alumnat experimenta per constatar l'experiència del CO2 i explora les partícules contaminants que es poden extreure de vehicles tant híbrids com que els propulsats per combustibles fòssils. Un cop van comprovar la diferència de partícules expulsades entre els dos tipus de cotxes, van decidir desenvolupar prototips funcionals de cotxes elèctrics.
Reflexió
El professorat valora que l'experiència va ser molt gratificant en totes les etapes del projecte; des de l'exploració de coneixements previs fins al desenvolupament dels prototips. Al tractar un tema tan abstracte de forma vivencial, experimental i manipulativa, va ser molt significatiu per a tot l'alumnat. A més, el producte final era desafiant, encoratjador i, sobretot, satisfactori. Finalment, va ser molt senzill extreure conclusions, donat que l'alumnat van ser partícip de tot el seu procés d'aprenentatge.
Recursos i materials
Productes vinculats