Necessitem tot el que tenim?
Descripció del projecte i de l’obra
A partir de la visita a la Cúpula de la Sostenibilitat i de la lectura del conte "Rana de tres ojos" ens hem preguntat què podem fer amb allò que ja no volem, siguin o no residus. Tot seguit, ens hem plantejat què fer amb aquelles coses que tenim que estan en bon estat, però que ja no fem sevir. Per donar una segona vida a aquests objectes hem organitzat "La festa de l'intercanvi", on cada infant de primària ha portat un objecte en desús i en bon estat per intercanviar-lo. També hem creat el marcador d'intercanvis amb la talladora làser, tot reutilitzant les tapes de caixes de maduixes.
Reflexió
"Avui s'han produït 127 intercanvis, 254 objectes que deixen de ser un residu i se'ls hi dona una nova vida". L'equip docent ha valorat molt positivament els intercanvis, els tempos i la dinamització durant els intercanvis. Els infants de 1r, els organitzadors, han analitzat la insatisfacció d'una minoria d'infants per no haver pogut intercanviar l'objecte i també han destacat la participació dels companys/es, el nombre d'intercanvis realitzats i la satisfacció per haver marxat amb un nou objecte recuperat.
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
LogoSociComunitari
Propòsit del projecte
Prendre consciència de l'impacte ambiental de les nostres accions: la compra d'objectes que després queden en desús. També determinar accions per reduir aquest impacte.
Col·laboradors externs
Còdol Educació. Amb la visita i experimentació a la cúpula de la sostenibilitat vam sensibilitzar-nos per iniciar el nostre projecte relacionat amb la millora del nostre planeta.
Preguntes connectores
Què podem fer per millorar el nostre planeta? Què podem fer amb el que no volem? Què podem fer amb el que no fem servir a casa? D'on venen els materials per fer el que tenim?
Objectius d’Aprenentatge
Introduir els ODS a partir de l'anàlisi de problemes i de les accions quotidianes. Reconèixer actuacions responsables orientades a la reducció, reutilització i reciclatge de residus en l'entorn proper. Identificar els punts de reciclatge propers a l'escola o a casa. Mostrar comportaments i actituds de vida sostenible, conseqüents amb el respecte, la cura i la protecció del planeta. Distingir materials, les seves característiques, propietats i procedència en objectes de la vida quotidiana per justificar-ne l'ús. Organitzar accions amb impacte per tal de donar a conèixer la problemàtica a la comunitat educativa. Participar en activitats que permeten avançar cap als objectius de desenvolupament sostenible de manera conscient i contextualitzada.