És la vida una muntanya russa?
Descripció del projecte i de l’obra
L'alumnat dissenya la seva pròpia muntanya russa i la crea amb paper. En paral·lel es treballa les energies relacionades i es fa un símil amb les emocions amb l'adolescència, creant un fanzine també com a recull. Es passa una enquesta a la resta del centre per recollir les emocions que es desperten amb aquest tema i veure si el gènere o l'edat té alguna cosa a veure. Per acabar, es realitza un pop up com a invitació a la nostra muntanya russa.
Reflexió
"El projecte ens ha semblat guai perquè el tema és interessant!" - alumnat "No ens han agradat els càlculs de les energies" - alumnat "La construcció de la muntanya russa ha sigut molt divertit!" - alumnat "Aquest projecte ha motivat molt l'alumnat al treballar un tema que a la majoria apassiona!" - professorat
Recursos i materials
Productes vinculats
Logo Escola
Propòsit del projecte
Aprendre la ciència que hi ha darrere d'un parc d'atraccions, i analitzar les emocions de l'adolescència com a símil a una muntanya russa.
Col·laboradors externs
De moment, no n'hem buscat
Preguntes connectores
Quina muntanya russa volem construir? És l'adolescència una muntanya russa d'emocions? Què ens fa por i què ens emociona? Com funciona una muntanya russa? Com publicitem una atracció?
Objectius d’Aprenentatge
Comprendre i aplicar els conceptes d’energia cinètica, potencial i mecànica, integrant-los en el disseny i construcció de la muntanya russa. Dur a terme un procés de construcció col·lectiva, contribuint al disseny i creació d'una muntanya russa de classe feta amb paper, treballant de manera col·laborativa. Utilitzar el paper com a material de construcció i modelatge ràpid, explorant-ne les possibilitats creatives i funcionals en el projecte. Reflexionar sobre els canvis emocionals propis de l'adolescència, utilitzant la metàfora de la muntanya russa per entendre les emocions fluctuants d’aquesta etapa. Reconèixer i expressar les pròpies emocions mitjançant la creació d’un fanzine, reflectint-hi l’experiència emocional viscuda al llarg del projecte. Comunicar i publicitar una creació pròpia amb el disseny d’una targeta d’invitació pop-up al parc, mostrant creativitat i habilitats comunicatives.