I Cursa IE Lluís Millet
Institut Escola Lluís Millet - Santa Coloma de Gramenet
Primària 2n Cicle
atorre45@xtec.cat
.
Col.laboradors
Pregunta essencial, repte o servei
Com promocionaries l'esport a la teva comunitat educativa?
Propòsit del projecte
Aquest projecte mostra als infants el camí cap a una comprensió del món plena de sentit. Es promouen situacions d’aprenentatge en les que es desenvolupen i s’utilitzen funcions cognitives complexes en les que l’infant ha de prendre decisions, planificar-se, organitzar-se, autoavaluar-se, dialogar i realitzar acords amb la resta de grup, practicar el pensament creatiu i flexible, a més d’esforçar-se per aconseguir objectius a mig i llarg termini. Es relacionen els sabers curriculars amb la utilitat i l’aplicabilitat, permetent que la nova informació s’adquireixi d’una forma globalitzada.
Descripció del projecte
A partir de la pregunta essencial, tres infants de 4t de primària decideixen organitzar una cursa per a tota la comunitat educativa. Aquest procés és lliure, tot acompanyat de la docent de l’ambient d’emprenedoria. D’aquesta pregunta sorgeixen d’altres preguntes indagadores i es dissenyen alguns passos a seguir i idees que s'incorporen al projecte. Els infants de 4t, 5è i 6è de primària treballen simultàniament i cooperativament, establint-se un aprenentatge entre iguals.
Creació d’obres o productes
Col·laboradors externs
En aquest projecte ha col·laborat l'ajuntament de la ciutat (Santa Coloma de Gramenet) oferint gratuïtament les pistes d'atletisme del municipi, l'empresa de menjador del centre, "Com a casa menjadors", proporcionant aigua i plàtans i el Badalona Lab confeccionant les medalles i peus de copa dissenyades pels infants.
Preguntes connectores
Competició o cooperació?
Tothom podrà córrer la mateixa distància?
Quin tipus d'avituallament es necessita quan corres?
És necessari un obsequi final?
L'espai compta?
Objectius d’Aprenentatge
Aprendre a resoldre reptes de la vida quotidiana per saber desenvolupar-se en situacions diverses.
Cercar i trobar la informació necessària per a la realització de les tasques.
Aprendre a cooperar i col·laborar amb els companys i companyes per saber treballar en equip.
Desenvolupar l’autoconeixement i potenciar l’autoestima, prenent consciència de les pròpies habilitats per créixer com a persona i conèixer-se a un mateix.
Desenvolupar i potenciar la creativitat per ajudar a crear una identitat pròpia.
Aprendre a identificar els coneixements que cal adquirir per aconseguir un objectiu.
Aprendre a utilitzar els dispositius digitals i les seves funcionalitats bàsiques de manera autònoma per realitzar tasques senzilles.
Reflexió
“Ha estat una sorpresa que els companys i companyes hagin confiat en nosaltres i hagin contribuït i continuat la proposta” Maria,5è. “Mai ens haguèssim imaginat que arribés a fer-se i que participés tothom”. Ari, 5è. “Ha estat divertit i alegre fer aquest projecte”. Genís, 5è. “El treball en equip que s’ha produït entre l’alumnat de diferents nivells i la il.lusió i les ganes per part de tota la comunitat educativa ha estat esplèndid. Portar a terme el projecte a la vida real omple de sentit els aprenentatges”.Anna