
Pregunta essencial, repte o servei
Quines energies renovables tenim al nostre entorn proper? Com creus que podrien ajudar a revertir l’efecte negatiu de la contaminació?
Propòsit del projecte
L’aprenent connecta amb un aprenentatge significatiu, donant resposta a situacions o problemes socialment rellevants (impacte social). Conduir a mobilitzar els sabers de forma integrada (enfocament globalitzat).
Les aprenents s’impliquen a través d’un procés d’investigació (potenciar la seva creativitat). Aplicant a aquesta investigació un producte amb energia alternativa neta perquè l'alumnat pugui prendre consciència de la contaminació mundial al nostre entorn proper i així poder idear un prototip d'automòbil que redueixi aquest factor negatiu.
Descripció del projecte i de l’obra
L'alumnat rep un vídeo d'un pilot conegut de fórmula 1 proposant la creació d'un cotxe amb un mètode innovadors de funcionament. A partir d'aquesta informació per grups han de crear la seva pròpia empresa (logotip, funcionament de l'empresa, material necessari, recursos...). Des de l'àmbit de ciències investigaran les possibilitats de funcionament. Des de l'àmbit de les diverses llengües que entren al projecte treballar el text instructiu, preparació del reportatge i fer l'anunci a través de les xarxes socials. El projecte finalitza amb exhibició de les maquetes i posada en marxa.


Preguntes connectores
- Coneixem energies renovables que siguin útils per la nostra proposta de treball?
- Quin serà el procés d'investigació i elaboració del projecte?
- De quins recursos o eines disposem pel nostre projecte?
- El nostre projecte té un impacte ecològic positiu o negatiu?
Objectius d’Aprenentatge
- Cercar, seleccionar i contrastar informació procedent de diferents fonts
- Avaluar la fiabilitat de la informació.
- Comunicar adoptant un punt de vista crític.
- Interpretar fenòmens de la naturalesa, predient i argumentant-ne el comportament a partir de models, lleis i teories propis de la física i química.
Reflexió
L'alumnat tot i que al principi els hi va costar proposar idees per començar a crear les seves maquetes han gaudit molt del procés d'elaboració i sobretot de la posada en marxa a través d'una petita cursa dels seus projectes (vam anar al pavelló municipal de Salt i vam fer una petita competició de les maquetes). El professorat va valorar molt positivament la implicació i esforç per part de l'alumnat que acadèmicament podia tenia més dificultats i l'interès que van tenir per la seva creació.