Projecte

Food truck. Consum responsable

Institut Les Marines - Castelldefels

ESO 1r Cicle

a8040539@xtec.cat

.

Col.laboradors

Share
Etapa/Cicle
ESO 1r Cicle
Àmbits d’acció
Medi Ambient Tecnologia i Comunicació Salut i Benestar
Tecnologies Maker
Plòter de tall Eines manuals
Durada
entre 25 i 35 hores

Pregunta essencial, repte o servei

Com podem gestionar un food truck de manera eficient i sostenible?

Propòsit del projecte

Que els alumnes prenguin consciència que allò que escollim per menjar té efectes mediambientals i socials. En aquest sentit, fem una proposta d'alimentació saludable, sostenible, socialment responsable. Volem que els nostre alumnat tinguin eines i destreses suficients, per tal de poder construir un menú, tenint en compte els costos dels diferents aliments, anant més enllà de la tria d'aquells productes que siguin més econòmic, i reflexionar sobre la sostenibilitat alimentària i l'emprenedoria.

Descripció del projecte i de l’obra

Crear un model de food truck amb una carta de plats personalitzada, calculant costos i beneficis mitjançant eines matemàtiques digitals, i reflexionar sobre la sostenibilitat alimentària, el malbaratament d’aliments i l'emprenedoria.

Creació d’obres o productes

Creació d'un projecte emprenedoria a través del coneixement d'una food truck. (Elecció del nom, creació del logotip, treball del menú ofertat, càlcul de costos i beneficis, coneixença i treball dels conceptes de malbaratament alimentari i producte de proximitat).

Col·laboradors externs

PFI de cuina de Castelldefels: els alumnes de PFI han impartit una sessió de 2h per explicar i ajudar a fer a l'alumnat de 1r d’ESO a fer un escandall

Preguntes connectores

-Què podem menjar en un lloc en un food truck?
-Què creus que necessites per poder obrir un food truck i posar en marxa el teu negoci?
-Quins ingredients necessitem per dur a terme el nostre menú?
-Quina quantitat de cada ingredient necessitem per fer les receptes?
-Per què és útil fer un escandall?
-Com podem utilitzar els percentatges per prendre decisions en el nostre food truck?

Objectius d’Aprenentatge

-Relacionar la creació d’un restaurant ambulant amb les experiències pròpies per vincular l’aprenentatge amb la vida quotidiana.
-Identificar i interpretar els permisos i requisits inicials que estableix la Generalitat per reconèixer les dificultats reals d’emprendre un negoci.
-Adoptar hàbits alimentaris saludables, elaborant plats amb productes de qualitat i de proximitat (km 0), per fomentar una alimentació equilibrada i sostenible.
-Analitzar críticament les opcions d’aliments disponibles per fer una tria responsable que redueixi el malbaratament alimentari.
-Comprendre i aplicar el concepte d’escandall per gestionar adequadament els costos i beneficis d’un negoci d’alimentació.

Reflexió

Fàtima: “M’ha agradat molt dissenyar el food truck i el logotip, alhora m’he adonat que malbaratem molt de menjar”. Unai: “Ara miro com cuina el pare i li dic que no faci més menjar del que cal perquè no en sobri i s’hagi de llençar”. Núria: “He fet la recepta a casa i m’he adonat que les postres era massa dolça”